zaterdag 26 december 2015

Lila jumpsuit


Eindelijk zijn ook de jongens aan de beurt! Meteen bij onze eerste brainstormsessie zei Marte "ik zie een broekpakje in de jurk". Natuurlijk is het dubbel zo leuk, als zowel jongens als meisjes gebruik kunnen maken van dit patroon.


De allereerste geheime proefversie maakte ik meteen voor de grote compagnie M wedstrijd, hier werd het basis bovenlijfje gecombineerd met elementen uit de Charles dungarees. De wedstrijd heb ik niet gewonnen, maar ik was wel helemaal gewonnen voor de harem stijl. Marte tekende het broekje, net zoals het hele patroon, digitaal uit volgens de matentabel van Compagnie M.


Voor de jumpsuit kan men kiezen uit het basis of het overslag bovenlijfje in combinatie met het broekje met verlaagd kruis. De sluiting moest voor de babytjes tussen de beentjes om eenvoudig de pamper te verschonen. Geen geknoei met bias voor de sluiting, wel een eenvoudig overlappend boordje met kampsnaps of drukknopen erop.


Een girly touch voor kleine meisjes is het strikzakje, waarin ze hun tutje of andere schatten kunnen bewaren. Ook voor de jongens hebben we een stoer zakje voorzien, hou zeker de blog van Compagnie M in het oog!


Finally it's time for the boys! Immediately at our first brainstormsession Marte said "I see a baby romper in this dress". Of course it's twice as much fun, if both girls and boys can use this pattern.


The very first secret test version I made for the big Compagnie M contest, here I combined the basic bodice with elements from the Charles dungarees. The contest wasn't won by me, by I was totally won over for the harem style. Mate drew the pants digitally, just as the rest of the pattern according to the Compagnie M sizing chart.


For this jumpsuit you can choose between the basic or the wrap bodice in combination with harem pants. The closure had to be between the legs to easily change the diaper. We didn't use the difficult bias method, but instead we use easy cuffs with snaps on top.


A girly touch is the bow pocket in which they can keep their pacifier or an other treasure. Also for boys we have a cool pocket, stay tuned and follow the Compagnie M blog.


patroon/pattern: Lila dress & jumpsuit
stof/fabric: Morse dot blue van art gallery bij Liesellove
cardigan: american outfitters
slofjes/shoes: catimini

Happy holidays!

25 opmerkingen:

  1. Oooooooooooh, dit ziet er zooooooo mooi uit!! Ik ben helemaal fan... Een klein probleempje waarvan ik hoop dat het er geen is, is wel dat mijn jongste binnen anderhalve week 2 wordt. Denk je dat het voor haar nog eventjes draagbaar zou zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Mijn meisje is net 2 jaar en draagt hier maat 86, dus maat 92 is zeker nog een jaartje draagbaar denk ik!

      Verwijderen
  2. Dat strikzakje is schattig! En blauw staat haar mooi, zeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Ik vind haar in ieder geval mega schattig in haar jumpsuit :-)

      Verwijderen
  4. Zo mooi. Nu besef ik dat ik het jammer vind dat dit soort jumpsuits niet in waren toen mijn kroost zo klein was!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuke jumpsuit! Mooie twist aan het patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo schattig die Lila! Ik kan me al niet meer herinneren dat ik het broekjes idee aanbracht. Ik heb echt som het geheugen van een kip! ;) Ik ben hoe dan ook heel blij dat die jumpsuit een optie werd van het Lila patroontje. Die kleine kids zijn er zo mooi mee.... Ideaal om te spelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ideaal om in te klimmen, spelen en/of slapen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superschattig deze versie! Dat verlaagde kruis heeft nog een voordeel: ik vermoed dat daar een wasbare luier in past!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad! Dat heeft een tester goedgekeurd!

      Verwijderen
  9. O, zo schattig! Staat haar helemaal leuk! En je eigen patroon, wat tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig vind ik het, met nog enkele babykado's te gaan, is dit wel een geweldig stuk!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Superleuk! Ik denk dat je deze versie echt heel vaak zal zien opduiken. Mijn zoon en ik zijn alvast fan. :-) Benieuwd naar het extra zakje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Veel succes met de lancering van het patroon! Oona past jammer genoeg niet meer in de maatjes. 't zal voor een opvolgertje zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo leuk!! En zo schattig!! Kan niet wachten om de mijne te bloggen op de eerste verjaardag van de kleine man!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooie jumpsuit (en leuke blog). Is het patroon ook ergens verkrijgbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Ingeborg. Het patroon is een samenwerking met mijn blog: Compagnie M. Vanaf 4 januari kan je het in mijn shop aankopen. Sylvia zal zeker een linkje voorzien. :) Groetjes! Marte

      Verwijderen
  15. DIt is ongelooflijk prachtig en ze is alweer om op te eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze optie is echt mijn favoriet! supercute!
    Dat het ook voor jongens past, zal er wel voor iets tussenzitten ;-)
    Jammer dat die van mij al te groot zijn :-(

    BeantwoordenVerwijderen