dinsdag 8 december 2015

De verjaardagsjurk, die er staat!


Hip hip hoera, Lila is 2 jaar geworden! Dat verdiende een verjaardagsjurk, die er staat! Letterlijk en figuurlijk, de jurk blijft gewoon recht staan, zelf zonder model erin.


Ik kocht de stevige canvas van Kokka impulsief op "black friday" bij Stof Op Zolder. Niet meteen met de bedoeling er dé jurk van te maken. Over de perfecte verjaardagsjurk heb ik lang getwijfeld, eerst had ik een Lila dress in gedachten, maar die houden we nog even geheim. 


Echter toen het stofje in de bus viel en ik me deze prachtige jurk herinnerde, vielen de puzzelstukjes in elkaar. De Blake dress is ideaal om te maken met stijvere, zwaardere stoffen, dan staat de rok zo mooi wijd.


Echt een tof patroontje de Blake dress van Mingo and Grace, snel klaar en met een feestelijk resultaat. De enige aanpassing die ik deed, was slechts een zoomwaarde van 2cm voorzien ipv de voorgeschreven 7 cm om wat zuinig te zijn met deze mooie stof. De zoom werd met de hand omgezoomd, daar had ik wel een hulplijn voor nodig, aangezien deze party planner in tijdsnood kwam.


Mijn grote voorbeeld op het gebeid van party planning is ongetwijfeld Griet, zij kan dat tot in de puntjes. Bij mij komt er veel stress en last minute organisatie aan te pas. Op de vraag die ik vaak krijg van " hoe doe jij dat toch allemaal", antwoord ik nu aan alle nieuwsgierigen "met veel moeite tot in de late uurtjes" :-))



Mijn prinsesje straalde op haar feestje en dat maakt het mij allemaal waard! Dat lachende gezichtje *smelt*


Om de buikjes te vullen, maakten we het ons gemakkelijk en bestelden alles bij Les Tartes de Françoise. Zowel de zoute als de zoete taarten zijn er heerlijk. Mijn enige creatieve inbreng op dat vlak waren de konijntjes macarons, een ideetje dat ik vond bij mama van vijf.


Na alle inspanningen heeft deze mama (in assorti gekochte kleding) ook genoten van het feestje!


De jongens waren trouwens ook assorti :-)



patroon verjaardagsjurk: blake dress
stof: kokka bij stof op zolder
truitjes met gouden streepjes voor mama en dochter: american outfitters





26 opmerkingen:

  1. Wow! What a beautiful Dress! And such a cute litte model! Really lovely.
    Whishing her all the best for the next year :-)
    Lena

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi! Staat inderdaad prachtig, stevige stof bij dit model jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe mooi! Mooie jurk, mooi meisje, mooi kader voor de foto's! Grappig, de jurk die staat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een plaatje in haar nieuwe jurk! Van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Proficiat Lila, je staat zo mooi met je jurk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi kleedje! En wat een mooie foto van jullie tweetjes, jij straalt ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nogmaals gefeliciteerd, jullie zagen er allemaal schitterend uit, ik ben fan van goud!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha de jurk die staat! Proficiat met jouw prachtige dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hieperdepiep hoera!! Gefeliciteerd!!
    Wat een mooie jurk is het geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig ! Alsnog een gelukkige verjaardag aan de kleine meid.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hip hip hoera voor Lila! Mooie feestoutfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel leuk!! Hip hip hoeraaaaa voor Lila!! Mijn jongste, die binnenkort twee wordt, ging misschien ook Lila heten, het was 1 van de 3 laatste opties! Toen ik op een van je vorige posts las dat ze zo heette, was ik meteen nog extra curieus naar je patroontje dat gaat komen :-) dit feestje deed me trouwens denken aan mijn eigen feestje, voor mijn vierjarige dochter dan, ik schreef er net een blogpost over: https://lilliepawillie.wordpress.com/2015/12/06/goud-glitter-feest/

    BeantwoordenVerwijderen
  13. zo'n schattig meisje! en een mooi kleedje natuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, prachtig! Helemaal mijne stijl. Maar dat wist je al zeker? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die foto waar de jurk recht staat is hilarisch :-D. Wat een leuke feestjurk! Ik ben ook fan van jullie assorti outfits. Van waar is je rok als ik vragen mag ;)?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt :-) Mijn rok is van het merk Mila & Grace, gekocht bij Sienna Goodies.

      Verwijderen
  16. Gelukkige verjaardag voor kleine Lila! En de mama heeft er een spetterend feest van gemaakt. Hele mooie outfits van allebei.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig! Dat kleedje staat inderdaad zo mooi, de rok valt schitterend. Ze geniet van haar jurk, dat zie je zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige verjaardagsjurk! Ze straalt helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Amai zo'n schoontje! En de combinatie is inderdaad perfect! Prachtig stofje voor een prachtig kleedje voor een nog mooier meisje! Ze heeft kunnen vieren in stijl!

    BeantwoordenVerwijderen