dinsdag 15 december 2015

Cocooning time


Groovy mama and baby gooide onlangs het patroon van de Cocoon dress op het web. Bij de eerste Belgische versie die ik ontdekte, was ik meteen verkocht.


Ik popelde om mijn gewonnen Bernina overlock uit te testen en zo maakte in een handomdraai een cocoon dress. Een zalige machine de Bernina, ik probeerde zelf de rolzoom uit aan de frullen thv de schouders. Bedankt La maison Victor en Mertens Mercerie!


Zoals je kan zien is de cocoon dress eerder een tuniek voor mijn tweejarige, nochtans meet ze maar 84 cm. Ook de armpjes zijn aan de smalle kant. Volgende keer ga ik zeker verlengen en de mouwen verbreden.


Het mooie roze sweaterstofje is van bij mondepot, net als de streepjes van de legging.


De foto's zijn nogal donker en met een harde flits getrokken. Dat kan beter, maar mijn meisje zat nu net zo gezellig te cocoonen bij de lichtjes van de kerstboom.



patroon: cocoon dress van groovy mama and baby
stof mondepot


13 opmerkingen:

  1. Ze ziet er schattig uit en dat roze stofje is een kleur die haar goed staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh wat houd ik van die laatste foto onderin :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook <3 Als ze boekjes leest, is het echt een engeltje!

      Verwijderen
  3. Wat een mooie versie ♥ en super leuk model hé! Jammer dat hij net wat kort valt, ik zou snel een 2de maken ;). (Staat hier ook nog ergens gepland)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De naadwaarde zit al in het patroon ... had ik pas gezien toen ik het patroon al uitgeknipt had en omdat ik wilde beginnen knippen in de stof heb ik overal 1cm naadwaarde genomen. Ik heb 10 jaar genomen en lengte 8 jaar, voor mijn mini's :-D Ik wel ook erg leuk als tuniek !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou de extra naadwaarde behouden om te mouwen wat breder te maken. En als je een tuniek wil, is de lengte perfect!

      Verwijderen
    2. Yep, als ik er nog één maak, neem ik ook overal weer 1cm bij ... Come to think of it, ik voegde ook nog 2cm zoom bij onderaan (niet bij de mouwen) ... Misschien moet ik dit nog aanvullen aan mijn blogbericht :-) ... Voor de lengte had ik me gebaseerd op de lengte van de Louisa-jurk, die ik voor mijn oudste gemaakt had en de lengte van 10 j bleek veel te lang (alles moet mini zijn voor de meisjes, don't know why)

      Verwijderen
    3. Heb het intussen aangevuld op mijn blog met een verwijzing naar jouw blog erbij !

      Verwijderen
  5. Het is wat kort, maar erg tof als tuniek, zeker met een schitterende legging erbij!

    BeantwoordenVerwijderen