woensdag 30 december 2015

Birthday Lila dress


Mijn favoriete Lila dress maakte ik voor Lila haar verjaardag! Dat het een roze jurk moest worden stond al lang vast. En toen Marte me dit eigenhandig geprinte stofje cadeau deed, was het duidelijk: roze en glitter dat zou het worden!

My favorite Lila dress is the one I made for her birthday! It had to be a pink dress that was for sure. When Marte gave me this fabric she screenprinted herself, it was clear to me: pink and glitter it doesn't get better than that!


Het overslag bovenlijfje is gemaakt uit glitter sweaterstof en daar aan bevestigde ik de zwierige fronsrok in het lichte katoentje. Gebruik je zwaardere stoffen, dan kan je de rok ook iets minder volumineus maken.

The wrap bodice is made from a glitter sweater fabric and I attached a wide gathered skirt in the light weight cotton. If you use more heavy weight fabrics, you can tone down the volume of the skirt to your liking.


Het piepgaatje in het bovenlijfje is het handelsmerk van Sarah van Khadetjes. Neem zeker een kijkje op haar blog voor veel meer piepeloeren plezier!

The peephole in the bodice is the trademark of Sarah from Khadetjes. Check out her blog for more peephole fun!


Voor de fotoshoot beloofde ik Lila een taartje, hier zit ze ongeduldig te wachten met de lepel in de hand. Eens het taartje arriveerde, was de fotoshoot voorbij, want binnen de minuut belandde de taart op de jurk. Wat had ik gedacht :-)

For this fotoshoot I promised Lila a little tartlet. Here she's waiting impatiently with her spoon ready to attack. Once the tartlet arrived the fotoshoot was over. Within the minuut the pink frosting was all over the dress. What was I thinking :-)



patroon/pattern: Lila dress & jumpsuit
stof/ fabric: screenprinted by Marte
sweater: Fred & Ginger
socks: Little Wannahaves



9 opmerkingen:

  1. Super schattig hoe ze daar zit te wachten, maar heimelijk had ik ook wel graag zo'n roze snoetje vol taart gezien ;-) (en zo weten mama's steeds wat doen, jurkjes maken, vlekken wegschrobben, wassen, strijken ...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat roze snoetje was de moeite! Had beter foto's getrokken, dan gekuist :-))

      Verwijderen
  2. Prachtige kleuren, die vlaggetjes en de kroon en de jurk en de achtergrond. Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, dat glittertje! Dat viel me pas op bij Martes post.
    Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Bijna lancering van het patroon... spannend! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pink frosting would have added a lovely touch to the pink plus glitter dress ;) and face, and hair, and everything around your precious girl ;)

    BeantwoordenVerwijderen