donderdag 26 november 2015

Urban Style & Bar Stark


Twee straffe dames sloegen de handen in elkaar en dat gaat een serieus feestje geven vermoed ik! Eva schreef een boek en Katelijne opende een koffieshop/bakstenen stoffenwinkel/workshop ruimte. Bar Stark bracht ik reeds een bezoek ter gelegenheid van het grote Louisa dress test event. Naar het boek van Eva Maria kijk ik alvast reikhalzend uit.


Katelijne daagde ons uit om in Mondepot outfit te komen. Ik heb al  heel wat Mondepot stuks in mijn kast hangen, maat zo'n feestje dat vroeg toch om iets nieuws. Met de urban style stof by Eva Maria herself ging ik aan de slag en koos voor de Ivy jurk uit de laatste LMV. 


De Ivy jurk is een super simpel, maar toch ingenieus patroon met een mooi rugdecolté. Het zat echt in een wip in elkaar en is geschikt voor zowel rek als niet rekbare stoffen. Geen ritsen of knoopsgaten, enkel een haakje als sluiting volstond. Als je 2 uur voor het feest niks hebt om aan te doen, dan heb je nog alle tijd om een Ivy jurk van onder de naaimachine te toveren!


Het jasje was een ander paar mouwen. De Liv jas, eveneens een patroon uit LMV, maar alles behalve simpel. Ik begon eraan in september en pas onlangs legde ik er de laatste hand aan, dat zegt genoeg. De stof is een zachte nepbont van Lucy has a secret, ook van bij Mondepot. Gelukkig is deze stof vergevingsgezind en perfect om naden in te verstoppen, want de jas is een patchwork geworden.


Mijn gebruikelijk maat van bij LMV viel deze keer verdacht klein uit en ik had een extra driehoek nodig om de jas te kunnen dichtritsen. Ook wel een beetje mijn eigen fout. Ik wou graag een jas die ik van aan de taille kon sluiten en geen "split" onderaan de rits, zoals in het oorspronkelijke patroon voorzien was. 


Dossier de aanpassingen: extra driehoek thv midden voor, een extra boord thv de taille en mouwen voor extra lengte en een voering. Aanpassingen voor moest er ooit een tweede versie volgen: 1 cm extra thv stofvouw schouderstuk voor meer bewegingsruimte, maar dan moet de kraag ook aangepast worden... Waarschijnlijk volgt er dus geen tweede versie, al vind ik de schuine rits en de kraag wel geslaagd.


In deze outfit kan je mij zaterdag herkennen. Wie komt er nog?

PS: Nog tot morgenavond 27/11/15 kan je een lotje kopen voor week 2 van Bloggers for life! 
Haast je!

patronen: Ivy jurk en Liv jas uit LMV
stof: by Eva Maria en Lucy has a secret beide bij Mondepot

41 opmerkingen:

  1. Dit is de leukste Ivy jurk die ik al zag! Super geslaagd in die stof en zo leuk dat het dan nog eens stof is van de collectie van Eva Maria :). Veel plezier zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als mijn rug een beetje meewerkt dan ben ik er zaterdag ook en nu weet ik meteen hoe ik je kan herkennen!
    Leuke combinatie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Die outfit is kei kei kei schoon! Ne winner als ge het mij vraagt. Ik durf mijne al bijna ni aandoen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ook heel benieuwd naar jouw outfit! Ongetwijfeld prachtig!

      Verwijderen
  4. Die stof kocht ik ook. Heel mooi. Die Ivy, vond ik niet zo wauw in het boekje. Maar hoe meer ik hem zie, hoe schoner ik hem vind. Hij staat je geweldig. Tot zaterdag alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kom ook!
    En die jurk: mijn ding volledig. ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dacht al dat ik jou zaterdag wel zou tegenkomen ;-)

      Verwijderen
  6. Love it! Jou gaan we niet kunnen missen! Tot zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Love it! Jou gaan we niet kunnen missen! Tot zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gewaagde stofkeuze, maar wat een resultaat! Oh ik zou zo graag duizend uur per dag hebben om altijd maar door jurkjes te maken ... (om het dan toch te koud te vinden en een broek te dragen ha ha). De bontjas zou bij mij dus superveel gedragen worden (en dat wordt bij jou ongetwijfeld niet anders)! Je straalt, meid. Jij zal de show stelen ;-)
    Jammer, jammer maar voor mij wel een heel verre uithoek ... en een dubbele boeking.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Spijtig dat je er zaterdag niet zal bij zijn, maar zeker tot en volgende keer! En voor deze jurk heb je geen duizend uur nodig ;-)

      Verwijderen
  9. Hoe mooi alweer! Veel plezier zaterdag, jammer genoeg ligt die Bar Stark niet in mijn contreien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een zeer geslaagde Ivy! Je straalt op het feest!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kei mooi Sylvia! Ik zag je worstelen met de jas, en ik was mij al aan het afvragen wat ervan gekomen is maar het resultaat is er en méér dan geslaagd! En die jurk, in 2 uur, werkelijk? Die komt op mijn to-do lijst :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De jas was idd een geworstel, maar de jurk echt waar max 2 uur!

      Verwijderen
    2. Ik zat het me vorige week nog af te vragen, hoe het met dat geworstel afgelopen was ;)

      Verwijderen
  12. Die Ivy jurk is echt mooi in het stofje. Je staat er goed mee,Sylvia!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jullie wonen waar alle toffe dingen gebeuren :) Heel mooi, je straalt

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een hele mooie Ivy! Schoon gerief, het hele pakket ;) Tot zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jij komt gewoon zo uit een boekje !!!! Feest ze !!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige jurk, maar dat kan ook moeilijk anders met zo'n naam :-)
    Ik ga me die LMV ook eens snel moeten aanschaffen...
    En veel plezier zaterdag !!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Waaw, zowel jurk als stof zijn op jouw lijf geschreven. knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super leuk setje! Veel plezier zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi! Hoewel jij vaak voor pastel gaat - en daar goed mee wegkomt - vind ik je héél mooi in fellere kleuren :). En met een pluizige jas erbij #schaterlach want ik zie je nog staan in die ontplofte pluis ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ja, idd het weekend eindigde in een wolk van pluis, dat hebben Mieke en haar overlock ook geweten ;-)

      Verwijderen
  20. Wat een prachtstuk die jurk, waw, echt waw, waw x 1000 en nog veel meer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. De jurk zei me niets in de LMV maar bij jou: wauw zeg, zeker geslaagd! Je zal stralen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jij komt alvast mooi voor de dag, zaterdagavond. Ik mocht jou al ontmoeten op het testevent van de Louisa, zaterdag zal ik ook zijn. Mijn outfit is nog in de maak. Hopelijk geraakt ie tijdig af. Anders kan ik nog voor de Ivy gaan, als die op 2uren af is ;-) Tot dan !
    Lieve groetjes,
    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.com

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige outfit !! Vooral fan van het kleedje (wat had je gedacht met zo'n naam?) :-)
    Veel plezier deze avond !!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik kom straks ook, nog even mijn outfit afwerken 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig!!! Ze hadden jou beter als model in die LMV geplaatst! Wat een model ben je in deze jurk! Zit ze echt in 2 uurtjes in elkaar?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt waar, zeker in een rekbare stof met de overlock!

      Verwijderen
  26. De jurk in LMV deed me maar weinig maar jij kreeg me enthousiast! Zou het even mooi zijn met tricot?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze stof is een dunne sweater met rek, dus vergelijkbaar met een stevige tricot! Echt heel comfortabel!

      Verwijderen
  27. Oh, super leuk! Je straalt echt. Ging ik nog regelmatig feesten, ik maakte er ook eentje voor mezelf. Maar ik vrees dat die jurk teveel in de kast zou blijven hangen, en dat is toch echt wel spijtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. hartjes voor je jurk! Maar ik vrees dat dat model mij niet erg gaat flateren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. PROFICIAT, ik zag hier juist dat je een Bernina gewonnen hebt! Verdiende overwinning zou ik zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Schitterend, ik zag de outfit vorige zaterdag in het echt, knap!

    BeantwoordenVerwijderen