vrijdag 13 november 2015

Jongens dragen geen roze?!?


"Jongens dragen geen roze" is het eerste dat mijn zoon zei bij het zien van deze longsleeve. "Dat hebben ze gezegd op school" voegde hij eraan toe. De stoere walvissen merkte hij pas in tweede instantie op. 


Voor mij is dit geen roze, maar wel grijs met een vleugje lila ertussen, maar dat doet er niet toe. "Jongens mogen zeker en vast wel roze dragen" probeerde ik hem te overtuigen. Spijtig dat mijn kereltje van 4 jaar niet wat langer onbezorgd kind kan blijven, onbewust van de sociale druk...


Het gaat hier trouwens om een Billie, mijn derde al en toch elke keer anders. Deze keer voegde ik een zakflapje toe en werkte af met streepjes boordstof. 


Hopelijk komt dit T-shirt toch uit de kast, want ik vind dat de zachte kleurtjes zo goed bij hem passen!


patroon: Billie van Zonen 09

29 opmerkingen:

  1. Het staat het inderdaad heel mooi! Ik vind het ook zo jammer dat de sociale druk maakt dat ze zo erg in het rijtje worden geduwd. Aandoen in de weekends, dan maar. En hopen dat die straks sterk genoeg is om zijn eigen ding te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh ik maakte deze week net hetzelfde mee met mijn vierjarig meisje. Hopelijk is't maar een fase :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh zo mooi! Een tip, laat de papa eens een 'roze' hemd of zo dragen. Mijn man heeft er in ieder geval enkele waarin roze verwerkt zit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie helemaal geen roze :)! Die Billie is super hé, ik blijf er hier maar maken. Zo leuk gecombineerd met streepjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Roze? Waar? Was me nooit opgevallen bij dit stofje :) ik vind dit naaisel trouwens erg geslaagd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is superschoon! Hopelijk draait de zoon bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is superschoon! Hopelijk draait de zoon bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Roze? Super stoer vind ik hem. En ja hoor, jou knappe zoon staat prachtig met zachte kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Herkenbaar die sociale druk, die van mij is 6 en zou zich het liefste in roze en bloemen hullen, maar dat durft hij niet ivm school. Heel leuk shirt en het roze component zag ik er ook helemaal niet in trouwens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind m prachtig! Gooie de stof ook al enkele keren in mijn mandje. En ik zag er echt geen roze in maar grijs ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fantastisch mooi! Heb dat stofje ook liggen, vind de combi met de blauwe streepjes prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ja, opnieuw weer af tot in de puntjes!!!! Hele toffe combinatie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 'Dikke onzin dat jongens geen roze aan mogen', zegt mijn tienjarige zoon die over mijn schouder meekijkt. 'Hij moet het gewoon aan doen als hij het mooi vindt, het staat hem erg mooi'. (En deze zoon heeft jaren in knalroze shirts gelopen, was gelukkig toen ook nog eens in de mode).
    En ik zag het roze er niet in, maar al was het knalpimpelpaars, ik hoop dat hij zal durven aantrekken wat hij zelf mooi vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het staat hem nochtans prachtig Ik zag het roze zo op het eerste zicht niet echt. En jammer éh, dat hij zich nu al zo begrenst voelt door zijn leeftijdsgenootjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oei ... ik vrees dat ik kleurenblind ben ... Helpt het als we nu met z'n allen zeggen dat we er niet roze in zien ?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo op het scherm zie ik niks roze, maar als dat in werkelijkheid wel zo is, vrees ik dat ik er bij mijn vierjarige ook niet mee moet afkomen. Erg jammer inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zie ook geen roos... Maar ik vind het wel een kei tof tshirt!
    En voor mij mogen jongens zeker roze dragen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. huh roze? ik zie dat niet, alleszinds niet op de foto... Wat een mooie longsleeve! Hier trouwens deze week een 3,5 jarige die ineens geen sportschoentjes meer wou dragen 'want dat is voor jongens'. Euh...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooi, en wat een knappe zoon zeg! Jammer idd van die 'sociale druk', ik merk het hier ook steeds vaker bij de dochter van 4, die plots sommige dingen niet meer wilt aandoen. Hopelijk draait hij bij, want ik vind het een prachtige t-shirt! En ik zie er trouwens ook helemaal geen roze in, maar ja, dat zal niet veel veranderen voor de kleine man natuurlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh, ik heb daar ook al eens over geschreven. Iemand maakt toen de opmerking dat rood niet kon voor jongens. Ja, zeg, als we zo gaan beginnen :-) Ik vind het een heel mooie shirt die ik zo in hun kast zou leggen. Hij past perfect bij zijn blonde haartjes en licht velleke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Roos gaat niet voor meisjes, roos gaat niet voor jongens,.... *Lach*
    Het stofje heeft inderdaad een lief en zacht kleurtje maar door de streepjes heeft het shirt toch duidelijk een jongenstouch gekregen. En het staat prachtig bij de blonde haartjes en blauwe kijkers van jouw zoontje. Prachtige stof, prachtig shirt, prachtig model!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Die zachte tinten passen zo mooi bij zijn ogen! Jammer dat hij nog niet kan lezen, anders zou hij na het lezen van al die reacties allang glunderend in zijn prachtige billie rondlopen ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig toch! Die tint staat hem heel mooi. Hopelijk doet hij hem toch gewoon aan hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het zou idd heel jammer zijn als deze in de kast zou blijven hangen! Roze zie ik persoonlijk ook niet echt. Misschien was jouw zoontje al zo geïndoctrineerd dat hij toch de roze kleur meende te bespeuren! Die stoere walvissen maken het ongetwijfeld goed en idd een beetje jammer dat ze op deze jonge leeftijd al zo beïnvloed worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. I think that this is a really nice Shirt and definetely really Boy-ish! My Little Boy has always loved pink and glitter but now someone told him in kindergarten that this is only for Girls. Sad enough, he is only three-and-a-half years old. I think that pink definetely works for Boys as well, especially as nobody would say a word if a Girl wore a Shirt in blue with Dumpers or cars on it.
    Best regards, Lena

    BeantwoordenVerwijderen