zondag 1 november 2015

Happy place


Geïnspireerd door mijn "verre buurvrouw" waag ik mij vandaag aan een interieur bericht. Kringloopgeluk werd verrassend veel bekeken, vandaar meer moois uit het kamertje van mijn dochter.  Het grootste deel van haar meubeltjes is tweedehands en met veel liefde opgelapt, toen we uitkeken naar haar komst. De grote kleerkast en schoolbureau uit de Troc werden beiden "oud" groen geschilderd, perfect in combinatie met de oud roze muren.


Het ovalen spijlenbed van Stokke erfde ze van haar grote broer. In het schattige mini bedje ernaast stopt ze elke avond haar poppen in en kust ze slaapwel. Al hebben de poppen ook vaak geluk en dan mogen ze mee knuffelen in haar warme bedje.



Soms moet het gewoon zo zijn... De konijnen handvaten op de kast zijn niet geschilderd, maar vonden we toevallig in exact dezelfde kleur in een pop-up winkel in Antwerpen. 


Verhaaltjes lezen doen we in de schommelstoel, gekocht op tweedehands.be en wit geschilderd. De mini versie komt van Ikea en de bijpassende kussens en poef maakte ik zelf. Het boekenrek in de vorm van een boom is assorti bij het boompjes behang van Ferm Living. We bestelden de boom als een bouwpakket in brut hout en haar papa maakte er een prachtstuk van. 



De gordijnen met hertenprint werden op maat besteld en in snel tempo geleverd vanuit Nederland. De origami lamp van Sebra kochten we pas onlangs tijdens onze trip naar Kopenhagen. Zo kon de tijdelijke Ikea lamp eruit en is de kamer nu echt afgewerkt. De verleiding blijft echter groot om eeuwig te decoreren... Het is de fout van al die onweerstaanbare webshops :-) 


Het mooiste kleedje uit haar kast hangt ook gewoon naast de kast om er maximaal van te genieten. Net zoals haar eerste paar schoentjes, daar kan ik geen afscheid van nemen. Het avondritueel is echt elke dag een geluksmomentje in our happy place!


En dan nu nog een dienstmededeling: laatste kans om te stemmen voor de kleine bewoonster van dit kamertje!

21 opmerkingen:

  1. Bij deze heb ik gestemd, eigelijk had ik dat al lang moeten doen want het was me zeker al opgevallen. En van het kamertje ben ik zeker zo'n grote fan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Sandy voor je stem en voor het komen bewonderen van haar kamertje!

      Verwijderen
  2. Hoe ongelofelijk schoon is dit. Kom jij Oona's kamer installeren als het ooit zo ver zou zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, met plezier, 't is een hobby dat decoreren :-)

      Verwijderen
  3. Een zalig plekje om tot rust te komen! Heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig kamertje waar je trouwens ook mooie foto's van gemaakt hebt! Misschien een tip waar je iets aan hebt: ik hou er ook heel erg van om de kamers van onze kinderen gezellig te 'stylen en ik maak dan van de vele foto's een mini-album. Gegarandeerd leuke herinneringen later!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn 'hartje' heeft ze al van het begin van de stemronde :). Wat een mooi kamertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal jouw stijl, die kleuren, die details ... zo zacht mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig kamertje! Ik ben grote fan van de kleerkast! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel ergmooi!! Kinderkamers inrichten is de max he, zoveel leuke spulletjes en mogelijkheden! Gestemd heb ik al! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een zalig mooi kamertje!
    En mijn stem kreeg ze ook al :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waw, zo af! Ik begin me een beetje te schamen voor de basic kamers van mijn zoontjes… Echt heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. What a gorgeous room! My daughter would love a tree shelf in her room :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Voor in een boekje! Ik pin het onmiddellijk! Die groene grote kast heeft net mijn hart veroverd!

    BeantwoordenVerwijderen