zaterdag 24 oktober 2015

KCW oct 2015 #3: Compagnie M Charlie hack


Naaide u al iets voor de geweldige naaiwedstrijd van Compagnie M? Nog maar 1 dagje te gaan... Meteen bij aankondiging van de wedstrijd vloog ik er in en maakte een liefelijk jurkje voor mijn bloemenmeisje. In de categorie mix & match waren tot voor kort het minste inzendingen, dus daar heb ik procentueel het meeste kans ;-)


Op de valreep besloot ik mij ook te wagen aan een pattern hack. Ik ging ver buiten mijn comfortzone en maakte een jumpsuit met harem broek. Niet meteen Lily & Woody stijl. Komt ze ermee weg, die dochter van mij?


Ik vertrok van de Charles dungarees en plakte dit deel aan het bovenstukje van het tricot babykleedje.  Zodoende kreeg ik de harem broek met verlaagd kruis. De wijde zakken versterken het coole baggy effect. 


Om vallen over de brede broek te vermijden en elegant te eindigen voegde ik onderaan een smalle boord toe. 
  

De sluiting op de rug en is heel eenvoudig met 2 kapsnaps in hetzelfde fluo roos als de paspel.


De winterse foto met Bernadette en Beanie was buiten het peuterwilletje gerekend, bij deze enkel de zomerse versie. Hopelijk heeft ze er tot volgende zomer geniet van!


patroon: pattern hack Charles pants Compagnie M
Stof: Mondepot

25 opmerkingen:

  1. Wat staat het haar leuk! Mooi het stofje met de fluor accenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moh zo cool u kleine meid in deze jumpsuit. Super origineel bedacht en super geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel origineel gevonden! Leuke stofkeuze ook! x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk! Wil hem ook maar durf niet goed te beginnen :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is de coolste jumpsuit dat ik al eens gezien heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuk gedaan, zo een volwassen versie zou ik ook nog aandoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo schattig, toch! Ze staat overal mee, die knappe meid van jou ;) Zo moeder, zo dochter, he!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is een schattig modelletjes geworden . Mooi afgewerkt met dat fluoroze in combi met het stofje. Ik doe niet mee, ik vond de deadline zo kort. Maar als je ziet hoe een groot succes de wedstrijd is....ben benieuwd wie uiteindelijk zal winnen in al die categorieën.
    Lieve groetjes,
    CreativEls
    www.koekjehaakjemaakje.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Supermooi en heel origineel. Je dochter is zo'n cutie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Daar komt ze prima mee weg, die dochter van jou! Goed bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. een beetje zottekes maar heel tof gevonden

    BeantwoordenVerwijderen
  12. die dochter van jou komt met alles weg hoor :) Echt erg geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze komt er zeker mee weg! Super schattig EN stoer! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zie alleen maar een hele schattige meid ! Dus komt ze er mee weg ? 't Zal wel zijn ... enne, wedden dat ze in de crèche geen kledingwissel meer invoeren ?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tuurlijk komt ze ermee weg! Heel knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen