woensdag 21 oktober 2015

KCW oct 2015 #2: Green zebra's


Dag 3 ondertussen van de kids clothes week en ik presenteer mijn tweede project. Het eigenlijke opzet is 1 uur naaien per dag, maar ik moet eerlijk toegeven dat er nog niet genaaid is deze week. De overlock was in reparatie, volledig ontregeld naar het schijnt. Niet getreurd, er liggen hier nog genoeg ongeblogde naaisels te wachten.


Zoals deze Billie kaptrui op basis van het patroon van Zonen 09 gecombineerd met de kap uit svdhz1. Ik koos opnieuw voor het raglan model, afwerkt met boorden. De kap versneed ik in drie delen en voor het middendeel gebruikte ik de achterkant van de stof.


De sweaterstof heeft aan de binnenzijde een streelzacht laagje fleece. De zoon is helemaal gek op deze trui! Zebra's en superzachte stof, meer kunnen we ons niet wensen. Alhoewel, de sweater vertoont nu al sleet op wrijvingsplaatsen. Ik kocht de stof dan ook spotgoedkoop bij de couponnen in de winkels rond Montmartre in Parijs. 


Een zalige outfit voor alle dagen! En passend in het thema "disguise" gecombineerd met deze muts :-)



32 opmerkingen:

  1. Wat een mooie sweater!
    Ha, die stoffenwinkels heb ik ook allemaal bezocht, zalig Parijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie sweater! Het ziet er een super zachte uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blij dat we de zoon nog eens te zien krijgen ;-) Zo tof gedaan aan die kap !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk, de zoon wordt benadeeld op naaivlak! Zal meer inspiratie moeten opdoen bij echte zonen moeders zoals jij :-)

      Verwijderen
  4. Ziet er inderdaad een gezellige trui uit :), én leuk gevonden om die 2 patronen te combineren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spijtig van de kwaliteit van de stof want dit is een schoontje!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt schoon, en zalig knuffelig, ge zou hem zo vastpakken in die trui.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi! Ik hou wel van die gedempte kleuren met zwart.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Reacties
    1. En mag ik Wout nu al reserveren voor ons June, voor later? :-))

      Verwijderen
    2. Afgesproken, een verstandige "oudere" vriendin is net wat mijn jong geweld nodig heeft :-))

      Verwijderen
  9. Hier werd de trui ook al enkele keren gedragen - en die ziet er eigenlijk nog goed uit, maar nu maak je me wel bang ;). Ik vind je zoon er prachtig mee, met dit stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel tof gedaan! Die winkels in Parrijs zijn de moeite hè !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi! Prachtig stofje ook! Inspiratie voor zonenmoeders!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zalig! Dat moet ik onthouden voor als ik eindelijk ook eens aan Billie begin. Zwaar fan van de stof, en ook altijd fan van een koopje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk stofje! Ik ga mijn volgende kaptrui ook eens baseren op de Billie; voor die raglanmouwen dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig! De stof wist me niet helemaal te bekoren, toen ik ze voor 't eerst zag. Maar nu ik dit zie! ♥
    En al helemaal in combinatie met zwart en die stoere jeans. Love, love.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi! Tof, die kap in drie delen met het middendeel omgekeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi gemaakt,misschien moet ik er ook eens eentje maken?!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik kan het geloven dat jouw zoon er blij mee is... Hij is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig truitje, het staat hem zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen