maandag 12 oktober 2015

Bloggers for life & kleine meisjes gerief


Vandaag werd het startschot gegeven van de bloggers for life actie door de organisatrice herself Annelies! Partner in crime Sarah leerde ik onlangs beter kennen op naaiweekend. Met deze 2 geweldige madammen aan het roer en 50 top naaiblogsters kan dit plan niet anders dan een gigantisch succes worden.


Mijn eerste impuls is om voor de veiling kleine meisjes gerief te maken. Schattig en onmogelijk om aan te weerstaan. En bijgevolg een grote verkoop van lotjes of dat hoop ik toch ;-) Ik zet alvast mijn dochter in om u warm te maken voor deze actie.


Dit origami jurkje van made-it patterns maakte ik op naaiweekend. De afleiding en het getetter zijn mijn "excuus" voor plooitjes die verre van perfect zijn. Eens de plootjes gestreken en vastgestikt is de rest van het patroon eenvoudig en vlot uitgelegd.


Net als zij opteerde ik voor een playdress in plaats van een playsuit, zoals het patroon voorschrijft. Het zal mij een hoop gewriemel besparen bij het verversen van mijn pamperpoepje! Dat poepje zit tegenwoordig geen minuut meer stil en haar favoriete activiteit is achter haar grote broer aan racen op de step!


Terug naar dé vraag van dit blogbericht: Welk naaisel kan u verleiden tot het kopen van een lotje voor de bloggers for life veiling? Ik moet er nog aan beginnen, dus het kan alle kanten uit. Doe zeker een suggestie hieronder!


patroon: Petal fold playsuit door made-it patterns
stof: Cotton + Steel bij Miss Matatabi

15 opmerkingen:

  1. ach wat een cutie!!! Ik ga haar echt nog eens opeten hoor Sylvia... En de jurk is kei kei kei mooi, maar dat zei ik je al hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat kleedje is echt super! En idd, die dochter van u, een schatje. Plooitjes als souvenir van een gezellige weekend :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht dat deze schoonheid al voor de veiling was! Niet dus :) Ik zou bieden op dingen voor mezelf, zoals tassen en sjaals en truien, maar ik ben misschien niet echt representatief voor het doelpubliek ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. cute, heel erg cute.
    die plooitjes, ja, daar zullen vele mama's voor in de rij staan om dit te kunnen bemachtigen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, zo mooi! Om mij te verleiden, ga je wel jongensgerief moeten maken ;-) Nee, eender wat van jouw hand komt, vindt sowieso een hoop gegadigden, wees gerust. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Suggestie, suggestie, het winterjasje vond ik super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh wat een pareltje!
    en ik biedt op zowat alles jong :D gerief voor mijn kinders of voor mezelf :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijke jurk, wat een fijne kleuren. Ik zou wel zo'n tricot jurkje willen van je eigen patroon, ik kom er zelf maar niet aan toe om hem te naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het kleurrijke jurkje zal jullie leuk de winter doorloodsen!
    En ja, dat vind ik ook super moeilijk. Maar één ding staat vast, ik koop lotjes hoor, want dat is toch een super initatief! Een leuk kinderjurkje komt hier niet meer thuis van pas, maar misschien kan het dan wel een heel mooi geboortecadeau worden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh boy ik ben nog niet mee :). Ik heb nog nooit gehoord van Liezewiezewoes noch van bloggers for life. Zal me meteen eens gaan verdiepen :p. Heel mooi jurkje alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooie jurk. Ik zou wel een lotje kopen voor zo een namaak ferm living mand. Zo eentje die bellelien eens maakte....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super mooi. Ik zou voor vele dingen lotjes kopen. Pennenzak, baby deken,slaap zak, kussen, zwemzak...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super mooi. Ik zou voor vele dingen lotjes kopen. Pennenzak, baby deken,slaap zak, kussen, zwemzak...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, wat een leuk jurkje is dit geworden. Ik dacht er ook eerst aan om een rokje met een plooi te maken. Zal dat nog eens moeten doen in een volgende versie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schatje van een patatje in een wel héél mooie jurk! Adorable!

    BeantwoordenVerwijderen