maandag 21 september 2015

The one about the bra


Hoe kom je er toe om zelf een bh te maken vraagt u zich waarschijnlijk af? De bh is het gevolg van 2 goede ideeën. Idee nr 1 kwam van Mieke, die het super geslaagde naaiweekend organiseerde, waarvoor dikke merci! Idee nr 2 kwam van Annelies om een beha workshop te plannen tijdens het weekend. Op beide voorstellen zei ik enthousiast " Ja" met een deze bh tot gevolg.


De bh workshop werd gegeven door Jantine, een zeer geduldige, fijne dame. Ze heeft haar uiterste best gedaan om iedereen een afgewerkt resultaat te bezorgen aan het einde van de dag.


Normaal wordt de workshop gespreid over 2 dagen. We hebben aan de lijve ondervonden dat het een heel ambitieus plan was om deze klus in één dag te klaren...


De workshop begon met wiskunde om het patroon op maat te tekenen. Na veel rekenen en tekenen bestaat deze beha slechts uit 2 kleine patroondelen en de voorgevormde cups. 


De benodigdheden zijn lycra, kant, beugelband en het voornaamste ingrediënt "pico'tjes". Pico'tje was het nieuwe woord van de dag! 


Hier in close-up meters pico, oftewel elastiek rondom gebruikt ter afwerking van de bh.


Na een lange dag geconcentreerd doorwerken was er plots een echte bh. Zelf de binnenkant ziet er echt uit. En hij past wonderwel nog veel beter dan al mijn gekochte bh's! 


Uiteraard werden er niet alleen bh's gemaakt, hier ziet u de volledige collectie. Hou zeker de volgende blogs/instagrams in het oog voor meer mooie naaisels: 


Bedankt dames voor het gezellige weekend!

24 opmerkingen:

  1. Ooo... Wat knap, zeg! Ik zag op IG heel veel moois vanop het weekend passeren. Jullie zijn wel heel productief geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw! Lijkt me geen gemakkelijke klas maar een BH die goed zit, is goud waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel professioneel resultaat! Amaai, respect, dat jij dat nu ook al op je vaardighedenlijstje mag zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amaai... en bh naaien, het zou nooit in me opkomen... maar hij ziet er wel super ECHT uit :)! Allé beter dan echt, gewoon echt af, zoals gekocht in de winkel. X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super! Bh is echt een pareltje! En die bende lijkt me echt gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En in het echt ziet die er dus even echt uit hé!!! Super goed gedaan :-) Leuk dat je erbij was Sylvia, het wel echt plezant x Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een BH, daar zou ik zelf echt nooit aan denken, maar wat prachtig! En zo ben je zeker dat hij écht goed zit. En zo'n naaiweekendje, daar droom ik ook van… Zalig gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die kan zo in de winkelrekken hangen! Dat zag er een zotte naaibende uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het moet ook wel gezegd worden dat jij the Queen of the BH-makers was :). Die van mij hangt vooralsnog in twee stukken uiteen. Maar zelfs daar ben ik al fier over :) chique chique!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 't was super, zowel de workshop als het weekendje.
    En jij bra-queen inderdaad ;-)
    Knap resultaat, ik ben al benieuwd naar de volgende :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. das euh, iets wat ik nooit dacht zelf te maken :D Maar hé, jouw exemplaar ziet er erg goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb een ongeloofijke bewondering voor je geduld! Echt! En ook wel wat op dat resultaat van je harde zwoegen zaterdag ;).
    Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zou er mezelf nooit aan wagen - of toch onder het motto van grenzen verleggen? - maar het resultaat is wel top. Als je zou zeggen dat die recht uit de winkel kwam, ik zou het geloven. Knap werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waw seg! Die ziet er hélemaal echt uit! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldig! Dat zou ik nu ook wel eens willen proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Knap! Ik zou direct een bestelling willen plaatsen ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het lijkt me nog altijd zo'n ambitieus plan, maar als ik hoor dat hij zo goed past, dan is het misschien toch ook eens het overwegen waard... Mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hij ziet eruit alsof hij recht uit de collectie van Marie Jo kon komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow, hier ben ik echt van onder de indruk! Ik zou er eerlijk gezegd nooit aan beginnen, zeker als ik moet gaan rekenen. Chapeau! (of soutien liever)

    BeantwoordenVerwijderen