vrijdag 11 september 2015

Knikkeren met Billie



Tijd om de zoon nog eens te verwennen! En dan komen de nieuwe Zonen 09 patronen als geroepen. Ik koos voor Billie, het T-shirt patroon met talloze opties en eindeloos veel maten.


Een raglan model moest het worden, dat heeft hij nog niet in zijn kast. Qua maat koos ik een 116 voor mijn grote 4 jarige. Ik deed er langer over om de opties en juiste maat te kiezen, dan over het naaien van het T-shirt zelf. 


Een snel klaar projectje, dat onthaald werd met een grote "smile"! 


Op de tijgerstof van Nosh had de zoon al lang zijn oog laten vallen. Ik gebruikte ze hier al eens, maar bewaarde wijselijk een stuk voor hem. De streepjes tricot aan de boorden is nog een restje van Amelia Milano bij MonDepot.


Naast het T-shirt werkte ik eindelijk zijn knikkerzakje af. Al maanden lag de kokertas uit "Zo geknipt 2" onafgewerkt in een hoekje. Bij mij worden tasjes namelijk niet zo maar even geknipt en genaaid. Daar moet ik tegenstelling tot kleding telkens mijn moed voor bijeenrapen. 


Er staan verschillende formaten beschreven en ik zag het nogal ruim.  Er is in ieder geval nog veel plaats over voor nog veel meer knikkers of om toch als toilettas te gebruiken.



De zoon kan er weer tegen! 



Patronen: Billie van Zonen 09 en kokertas uit Zo geknipt 2
Stoffen: Nosh Organics bij Petite Couture, streepjes bij MonDepot en Cotton + Steel bij Miss Matabi


19 opmerkingen:

  1. Ik heb hetzelfde met tassen. En toch denk ik bij elke mooie tas die in blogland verschijnt: oh, die maak ik ook voor mezelf :) Deze als knikker- of toilettas is heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij staat zo mooi met dat grijs! En hij ziet er heel gelukkig uit. Scoren, mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toffe t-shirt. Die knikkertas is ook super! Zalig stofje ook...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind deze zo mooi... en je zoontje staat er echt perfect mee... zijn haartjes komen goed uit op dat grijs :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie stoere Billie (en zoon ;-) )
    Die knikkers heb ik hier nog niet geïntroduceerd, ik wist niet dat bijna-4-jarigen dat interessant vonden. Goeie tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Perfect in die stof en heel mooi met die boordjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel tof en die boordjes daar ben ik dol op!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi, zowel shirt als knikkertas. Enne... gave knikkerbaan! Daar ga je nog jaren plezier van hebben (sprak zij uit ervaring).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Stoer! Mooie tricot toch, die Nosh! En ik heb dus helemaal hetzelfde met tassen en allerhande. Maar eens bezig...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er me een super patroon uit die Billie, hou ook van je versie!
    Tassen of toiletzakken ed maken is hier bij mij ook altijd een grote opgave :-p. Het resultaat is wel heel leuk, die knikkerzak!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ma zeg zo een stoer shirt! En een schoon knikkertasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knappe zoon in een knap shirt! Kan er zo de boekjes mee in!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh zo tof die tijgers! Die kleur staat hem supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen