zondag 6 september 2015

Candy dress: Indian summer style


Dat ik wel hou van moeder-dochter twinning is geen geheim. Of het nu even geslaagd is, als de "mini-collectie" voor mondepot, daar ben ik nog niet van overtuigd. Alleszins staat de Candy dress al heel lang op mijn verlanglijstje.


Het verhaal begon ergens in de bloesemperiode bij het zien van de perfecte Candy dress. Wat al perfect is, hoef je niet te proberen verbeteren, vandaar 2 schaamteloze kopieën. Bedankt Lies voor de inspiratie en ook bedankt Kersenpitje voor het ontwerpen van deze wondermooie tricot. De stof komt uit een exclusieve collectie met de naam "Tel mère, telle fille" wat impliceert dat ze net ontworpen is voor moeder-dochter projecten!


Voor mijn kleine miss vind ik het superschattig, zo'n korte Candy dress in de kleinste kindermaat. Maar hoe zit het met de grootste kindermaat voor mezelf? Ik zag bij Katelijne een geslaagde poging om deze voor volwassen te maken en wou dit graag ook proberen. Qua comfort scoort de Candy een dikke 10, maar is het geheel niet te girly? 


Mijn meisje vind het alvast dolle pret, mama en zij helemaal hetzelfde! Voor de koude ochtenden en avonden van de nazomer voegden we wat winters gerief toe. Onlangs ontdekte ik de breipriemen, dankzij de online breifilmpjes van wolplein en het nieuwe breiboek "Jules en Julie voor groot en klein".


Ik begon met een klein project, de Oslo muts, die zowel gemaakt kan worden voor kinderen als voor dames en heren. Na 2 maal volledig herbeginnen, lukte het wonderwel! Een zalige muts waar ze zeker haar volledige peuter en kleutertijd plezier aan zal beleven.


Ik verspreidde het hipper besmettelijk breivirus ook naar de oma, die na meer dan 30 jaar prompt herbesmet raakte. Ze breidde patroonloos deze mini "Bernadette" cardigan.


En jaloers dat ik ben op die trendy cardigan! Mijn 2de breiproject was dus snel gekozen: de Florence cardigan, eveneens uit "Jules en Julie voor groot en klein". Hieronder ziet u al een sneak peak, geen twinning deze keer. Deze zachtblauwe, heerlijke wol en gouddraad van de Julija shop kocht ik helemaal voor mezelf :-)





Patroon: Candy dress van LMV: maat 92 en 176
Breiprojecten en wol: Jules en Julie voor groot en klein bij Julija shop
Stof: Sweet Annie Blossom bij Kersenpitje







43 opmerkingen:

  1. Prachtig gewoon!! Dat breien...daar maak ik geen tijd voor. Toch maar liever naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Sylvia, als dat niet mooi is... PRACHTIG!
    Ik werd ook verliefd op die cardigan, eerst nog een truitje voor Eloise en dan is het tijd voor mijzelf. Goed dat je hem al maakt, dan kan je mij tips geven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben eraan begonnen, maar wie weet maken we de cardigan wel samen af ;-)

      Verwijderen
  3. Wat ben ik onder de indruk van deze blogpost: schitterende jurkjes, prachtige stof en een toplocatie voor de fotoshoot! Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh nee, zeker niet te girly hoor! Ziet er een zalig zittend jurkje uit en t kleedt best af, vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het altijd zo mooi om jullie in matchende outfits te zien. Ook bij deze ! En ooooooh voor het mutsje en de cardigan ! Ooooooh Ooooooh !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi, hier ligt de candy ook geknipt klaar voor mezelf, maar ik durf niet zo goed. Je staat er goed mee. En dat vestje voor je dochter is zoooo wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh Sylvia, als dat niet mooi is... PRACHTIG!
    Ik werd ook verliefd op die cardigan, eerst nog een truitje voor Eloise en dan is het tijd voor mijzelf. Goed dat je hem al maakt, dan kan je mij tips geven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super! Ik kocht ook net de Candy dress voor Jade en had al genoeg stof gekocht om voor mij iets gelijkaardigs te maken... Je bent niet alleen die daar van houdt! ;) ik dacht voor mezelf de Rianne te maken ... Maar nu ik de Candy voor jou zie... Twijfel twijfel...

    Je blijft toch mijn top favoriet in blogland!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh waw... alles vind ik zo mooi... volgens mij heb je wel wat meer mensen aangestoken met dat breivirus ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, mooi!! Ik heb hier ook een stofje klaar liggen voor een mama-dochter outfit. Candy-Rianne of Little Black Dress uit de LmV. Die van jullie is zo geslaagd! En dat mutsje en truitje, perfect gewoon! Ik krijg ook terug goesting om te breien (maar dat duurt zo lang).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel leuk! En van die breisels, daar krijg ik gewoon brei-zin van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oh superleuk. Heb je de candy jurk verlengd voor jezelf? En welke maat heb je normaal in damesmaten als ik vragen mag?
    Ook het breien is heel leuk en die kleur is super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niks verlengd of veranderd, had maar net genoeg stof. Deze candy komt overeen met damesmaat 36-38 vind ik.

      Verwijderen
  13. Wowie, niks te girly! Ik krijg ook zo hard de breikriebels... prachtige setjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. zo mooi!! Mss moeten we maar allemaal breinaalden meenemen over 2 weken ipv ons naaimachine ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk, Sylvia! En helemaal niet te girly. ook hier kriebelt het nu om met mijn priemen aan de slag te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen! Herken je de fotolocatie op weg naar de kruitfabriek ;-)

      Verwijderen
  16. Echt heel leuk wat een leuke blog heb je toch

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die candy daar had ik ook al aan gedacht voor mezelf, bij gebrek aan dochters. Ik vind je er prachtig mee. Misschien dat ik me er volgende lente toch eens aan waag :-) Breien, daar probeer ik voorlopig aan te weerstaan. Al vind ik je creaties wel prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw voor het stofje,voor de Candy groot en klein maar ook voor het breiwerk...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh echt vr beide een candybar dress.... wat een plaatje ! machtig. En dat breiwerk is ook tof mr niet vr míj het gaat net iets trager dan naaien hé

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat grappig dat jullie gewoon in hetzelfde patroon passen! Ik ga met geen mogelijkheid in 176, maar wel een mooi streven ;) Breien is inderdaad ook een fijne hobby.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Knap. Ik zal toch ook ns moeten leren breien...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik zou het zo aantrekken die jurk, niets te girly. Hier staat ook een vest op de pennen, niet voor mezelf alleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Helemaal geslaagd, i love twinning :) jullie stralen!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw prachtig ! Twinning moet ik hier niet meer proberen, the ladies gaan alledrie resoluut al voor het 'eigen' stijl ... Is de Rianne -jurk van LMV niet gewoon de Candy in volwassen versie ? En dat breien is super, gaat alleen wat trager dan naaien ! Mooie kleur heb je alvast voor jezelf gekozen !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. het kan ... dat kleedje voor jou. Ik ben ook wel fan van assortie combinaties

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ne mens zou er spontaan van beginne breie,
    en de kleedjes die mogen er ook zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Nee, niet te girly! Het staat je super! En je kleine meid natuurlijk ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zalige outfits! Past perfect voor jullie alle 2. Je bent erin geslaagd om het volwassen en toch ook cute te maken. Perfect!
    En dat breien gaat je precies ook goed af! ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Schitterend! <3 <3 <3 Ik doe het je niet na, wat jij allemaal maakt in zo'n korte tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een mooie tweeling! Het candy patroon ligt hier ook klaar voor een jurkje in dikkere tricot voor de herfst. Girly? Waar haal je het! Het staat je beeldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Zo mooi! Wauw, dat je oma dat maakte zonder patroon! Ik ben heel benieuwd naar jouw Florence... Die ga ik toch ook eens maken als ik door de kinderkleertjes ben!

    BeantwoordenVerwijderen