zaterdag 29 augustus 2015

Mondepot verwennerij

De nieuwe winterstofjes van MonDepot zijn er! Pure verwennerij, wees er snel bij!


Katelijne vroeg of ik zin had om samen een winterstofje te verwerken op naaidate. Daar moest ik niet lang over nadenken en zei meteen volmondig "ja"! Het werden 2 heerlijke dagen samen nog 3 topmadammen: Judith, An en Jo. Neem zeker een kijkje op hun blog voor meer winterse taferelen.


Voor de naaidag spraken we af bij Maurice coffee & knits, de hipste breiplek van Antwerpen. Ik denk dat ik daar het breivirus te pakken heb gekregen. Wordt vervolgd...


Terug naar de stofjes, mijn oog viel meteen op een mooie okergele wol met een ruitjes structuur. Mijn meisje met haar bruine haren en kijkers staat goed met deze warme kleur vind ik. Ik koos resoluut voor het Jackie jasje. Vorig jaar maakte ik in een workshop met An reeds de Maëlle en dat is zonder twijfel het meest gedragen zelfgemaakte kledingstuk geworden.



Aan dit jasje zal ze ongetwijfeld nog meer plezier aan beleven. De okergele wol werd gecombineerd met een prachtig zalmroze voering met olifantjes, ook van bij MonDepot en helaas al uitverkocht. Voor een luxe uitstraling koos ik voor een pelskraagje, gouden paspel en vintage knopen.

Deze foto is de enige van de voering en ik stylde hier zelf met een kleedje van Zara en botjes van Raaf en Vos.


Met het oog op de fotoshoot met fotograaf Frieda, was ik niet te stoppen. Een volledig zelfgemaakte outfit moest het worden :-) Katelijne stuurde me nog 2 prachtige, winterse stoffen, waarvoor nog een welgemeende "Dankjewel".



Het eerste stofje was een iets zwaardere katoen/wolmengeling in het grijs met een fijne krijtstreep van Max & Lola. Ondanks de aanwezigheid van wol voelt deze stof superzacht aan op de huid. De zwaardere stof is ideaal om de plooien van het Jaanu patroon tot zijn recht te laten komen. Met mijn hoofd bij de winter en feestdagen voegde ik weer een feestelijke toets toe met gouden tricot, een restje van dit project.



Het tweede stofje was een iets dikkere, heel aangename streepjes tricot. Streepjes zijn in en alomtegenwoordig. Deze legging maakt elke outfit hip, warm en klauterproof!



Het voordeel van outfits voor kleine meisjes is dat je vaak nog grote overschotten hebt. Elke centimeter van deze mooie stoffen werd benut en ik slaagde erin om nog een volledige outfit voor mezelf te maken.


Ik begon met het Trixie rokje uit LMV, een rokje met over de volledige lengte een zichtbare rits als eye catcher. De rits, die ik vond bij Veritas was 40 cm lang en dat werd dan ook de lengte van de rok. Kort, erg kort, maar mijn mede-modellen-voor-één-dag verzekerden dat het wel kon, zeker met kousen er onder.


De top van streepjes tricot is echt een plezier om te dragen en hiervoor gebruikte ik het patroon van de Bronte top van Jennifer Lauren Vintage. Een top met een mooie overslag halslijn, waar ik aan elke kant 3 knoopjes opnaaide met een gouden detail.




De prachtige foto's werden getrokken door Frieda in de schaduw van het MAS. En wat ben ik blij met die mooie foto's van mijn stralend prinsesje :-) We sloten de fijne samenwerking af met een etentje bij De Burgerij, een aanrader met kinderen gezien de giga speelhoek. Zeker en vast voor herhaling vatbaar!


Stoffen: okergele wol van Amelia Milano, grijze katoen/wol mengeling van Max & Lola en streepjes tricot allemaal bij MonDepot.

Binnenkort kan u trouwens ook persoonlijk aan de stoffen komen voelen in de pop-up van MonDepot in Deurne! Allen daarheen, wij plannen er alvast een brei date ;-)

Patronen: Jackie jas van Iene Miene, Jaanu jurk van Straight Grain, verlengde versie van het gratis legging patroon van emma en mona, Trixie rok van LMV, Bronte top van Jennifer Lauren Vintage



44 opmerkingen:

  1. Ik zeg WAUW! Ik roep WAUW! WAUWWAUWWAUWWAUW! Hoe mooi is dat hier allemaal zeg! Zowel de feestelijke dochter als jouw eigen lange benen. Een echte minicollectie is dit, jullie zouden samen een modelijn kunnen beginnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De resultaten van de fotoshoot zijn heel mooi! Hele leuk foto's met je dochtertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een 2 knappe madammen seg :).
    Jullie stralen in de mooie outfits, toch echt knap wat je daar allemaal maakte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal geslaagd! Zo'n mooie outfits! ♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Stuk voor stuk prachtige maaksels!! Ik zal er ook eens mijn winkelmandje moeten vullen vrees ik!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, Sylvia, wat ziet dat er allemaal professioneel uit! Zo mooi voor de kleine meid, heerlijk klassevol. En jouw outfit staat je super! Die top, die rok, perfecte combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige creaties, prachtige foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maar zeg, wat een mooi duo! Prachtige outfits, prachtige stoffen, prachtige foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauwwww! En wat een knappe madam bij jij!! Die rok staat je geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je creaties waren prachtig in 't echt en ze zijn even mooi vastgelegd op foto. Wat een topmodellen! En natuurlijk is Frieda ook een topper. Het twee heel gezellige dagen. Blij dat ik je in reallife heb leren kennen. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idem dito, ik vond het ook heel fijn om de echte dame achter paspelpoes An te leren kennen!

      Verwijderen
  11. Super mooi, alle stuks en die rok staat je super, inderdaad helemaal niet te kort met zulke mooie benen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw! Echt prachtstukken dat je maakte! En zo'n mooie foto's ook.
    Eye candy!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heeeeeeerlijk gewoon, alles! De foto 's en het plezier dat af het hele proces spat. Count me in voor die breedte, al is het maar voor de gezelligheid :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Breedte?! Haha breidate uiteraard :)

      Verwijderen
    2. Breedte?! Haha breidate uiteraard :)

      Verwijderen
    3. Super Mieke, dat staat genoteerd! Zodra de pop-up open gaat, leggen we een datum vast!

      Verwijderen
  14. Schitterende foto's! En zo te lezen gaan we binnenkort een bus mogen inleggen voor die breidate :-) Dat wordt gezellig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jouw prinsesje is gewoon een geboren fotomodel ! Maar dat heeft ze gewoonweg meegekregen van de mama ! Absoluut ! Echt, jij hebt schitterend werk geleverd ... twee zo'n mooie volledige outfits !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wowie! Jullie stralen allebei in jullie prachtige outfit.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het rokje staat je perfect! Zeker niet te kort (hoewel ik het op school niet zou aan mogen ;( )
    Je mag echt trots zijn op jullie moeder-dochter outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. schitterende outfits, en wat een prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw wat een collectie! Heel mooi gemaakt allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo'n leuke foto's van jullie twee! Heel tof, die dynamiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo mooi zeg! En inderdaad zalige foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Helemaal verliefd op jouw rokje!!
    Binnenkort er me toch ook eens aan wagen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow, Sylvia!! Zo prachtig allemaal. Ik was in de shop van MonDepot aan het rondneuzen, en dacht "He, die van Amelia Milano hebben een soort Jaanu in hun collectie". En toen zag ik de link naar jouw blog :-) Ik dacht echt dat het om foto's uit de catalogus van Milano was - precies twee professionele fotomodellen... Ongelofelijk mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt An! Dat de outfits er niet zelfgemaakt uitzien vind ik altijd een mooi compliment :-)

      Verwijderen
  24. Oh wat een prachtige foto's en kledingstukken! Super gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Jij hebt jezelf echt overtroffen! Wat een mooie collectie heb je gemaakt, kan zo de winkels in :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. OMG! Mijn mond valt open van verbazing en bewondering! Zo schoon zeg! En wat een werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ongelofelijk mooi! Jullie staan er beiden schitterend mee. Nog veel creatief plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Amai jij hebt er nogal je werk van gemaakt! En alles even mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heel mooi gedaan! Vooral jouw outfit vind ik top!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Supermooi allemaal!
    Dat rokje is qua lengte perfect; ik ga die ook nog ooit eens maken denk ik :-)
    En zo'n brei-date zie ik anders ook wel zitten..

    BeantwoordenVerwijderen