vrijdag 21 augustus 2015

Beregoede Canada tips

De zomer loopt op zijn einde, tijd om terug te blikken en u eventueel te inspireren voor een volgend avontuur. In juni trokken wij er een maand op uit naar Canada met onze kids!


Ik verzamelde onze beregoede tips in chronologische volgorde:

1.Voor de vliegtuigreis is een trunki valies een aanrader! Daar heeft de zoon onvermoeibaar mee door de luchthaven geracet en hadden we geen tweede buggy nodig. De inhoud van de valies was ook nuttig om de kids op het vliegtuig bezig te houden.

#evamoutonpix

2. Voor een verblijf in een relatief dure stad, wat hotels betreft, is Airbnb een gouden tip. Wij kozen in Vancouver voor een apartement met rooftop pool in een rustige buurt vlakbij het strand, maar op wandelafstand van het centrum. Ik had er kunnen blijven wonen, wat een geweldige stad met zoveel groen en ontspanning voor jong en oud.


3. Een camper reis: Altijd alles bij, geen in- en uitpakken onderweg, wc, douche, microgolf,... on standy, knusse en veilige slaapplaats voor de kindjes (ons babybjorn reisbed paste in de slaapruimte boven bestuurder en passagier), 's avonds steeds kunnen buiten zitten aan een vuurtje ipv gebonden te zijn aan de hotelkamer als de kindjes slapen. Kortom met de camper kan je een lange roadtrip (wij reden maar liefst 3500km!) doen op een comfortabel en rustig tempo. Wij kozen voor Canadream en zijn heel tevreden van deze maatschappij.



4. Onze 2 top campings:
* Dutch laske resort in Clearwater: full hook up camping, vlakbij een zalig meer om te zwemmen/roeien en 's avonds bij het kampvuur om bij weg te dromen.


* Ellison provincial park aan het Okanagan meer: basic camping met leuke speeltuin midden in het bos op een hoge klif, op wandelafstand van 2 zandstrandjes aan het meer met watersportmogelijkheden zoals paddle boarding.



5. Verfrissende stops maakten de kilometers goed te doen. We hadden uitzonderlijk warm 30°C en zonnig weer, zelf in de Canadian rockies, met als gevolg dat de meren goed opgewarmd waren om te zwemmen.
* Annette lake was onze topfavoriet: het mooiste blauwe water, heel ondiep, een privé strandje, zicht op besneeuwde bergtoppen. Wat wil een mens nog meer :-)


*Marble Canyon: een meer langs de weg in de middle of nowhere, goed voor een alleen op de wereld gevoel, behalve dan dat je elk moment verwacht een beer te zien opduiken. Wij zagen er geen hier, maar in Jasper was het wel prijs.



6. We eindigden onze trip met enkele dagen Seattle en daar in de doolhof van Pike Market vond ik een verborgen parel. Our fabric stash verkoop vintage patronen en stoffen, echte oude lappen van de jaren 40-50-60 verzameld van over heel de US. Ik maakte trouwens een aparte pagina om alle (s)toffe adresjes in het buitenland te verzamelen.


Het was een avontuur om nooit meer te vergeten en de zoon denkt er graag aan terug met zijn nieuwe bereleuke Charlie! Alle patronen van zonen 09 zijn hier een dikke hit, dus wij kijken al reikhalzend uit naar de komst van Billie.





Hier zijn mijn twee deugnieten met hun Bambiblauw Nature 2 creatie in Pairi Daiza!




12 opmerkingen:

  1. Wow wat een mooie fotos, ik krijg spontaan ook zin om zoiets te gaan doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de tips!Canada staat hier op het verlanglijstje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Canada staat bij ons op de planning volgend jaar, dus de tips zijn welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je nog specifieke vragen hebt, laat maar weten!

      Verwijderen
  4. Okanogan, daar zijn we ook geweest. Ik deed het 14 jaar geleden met mijn schoonouders van hotel naar hotel. Van Vancouver naar Edmonton, Calgary en terug. Los de schoonste reis die ik ooit heb gemaakt. Zeker met het Canadian Wildlife daar. Knap dat je dit met jonge kindjes deed. Ooit wil ik nog eens terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er een super reis uit! Ik krijg al helemaal zin om naar daar te vertrekken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik volgde het al wat via instagram...ziet er zalig uit

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb je gevolgd via instagram en het is zo mooi om te zien wat jullie gedaan hebben. Ik zou dat ook zo graag doen. Enkel nog de wederhelft overtuigd krijgen. Zalige ervaring!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een speciale reis! Wij deden iets soortgelijks met de tent in de Amerikaanse nationale parken, vier jaar geleden. Canada ziet er even zalig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jaloers ... In 2011 mijn hartje verloren in Canada. Hopelijk binnen enkele jaren terug met de zoon en ook een camper. Tel al af.
    Mijn favoriet National Park is Jasper National Park en aangezien ik toen net zwanger was en er een zoontje werd geboren, kan je al raden hoe die noemt: Jasper.
    lake Annette was hier ook een toppertje. En Vancouver I love that city ...
    Heb hier ook weer wat tips gelezen en alvast genoteerd voor als wij er terug naartoe gaan.

    Tina
    www.driecreatievebijtejs.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  10. stikjaloers op jouw reis zeg! Wat een ervaring!

    BeantwoordenVerwijderen