dinsdag 21 juli 2015

Vakantiejurk


Het was hier een hele tijd stil op de blog... We maakten een heuse roadtrip van maar liefst 3500km door Canada met de camper. Een aanrader met kinderen, zo'n rijdend huisje. Wie weet volgt er nog een uitgebreide post met onze tips voor roadtrips met kleine kinderen. Op instagram zag je alvast enkele beelden. Terug acclimatiseren was moeilijk, maar de goesting om te naaien komt langzaam terug!


Om er terug in te komen toon ik vandaag een maaksel van voor ons vertrek: mijn favoriete vakantiejurk! Het bovenstuk is het simplicity 2594 topje, een patroon dat ik al twee keer eerder maakte. Recent kreeg ik de vraag of dit patroon nog beschikbaar is. Wie heeft hier meer info over?


De rok is een simpele, rechthoekige lap zwarte tricot. Bovenstuk en rok werden aan elkaar gezet met de overlock. Om wat vorm te geven aan de jurk stikte ik tussen beide delen een zwarte rekker met glittertjes erop.


Ik heb veel plezier beleefd aan deze jurk op reis. Comfortabel en geschikt voor luieren aan een prachtig helder meer, bezoek aan grote steden zoals Vancouver of gewoon een dagje on the road.


stof: tijger tricot - Petite Couture
zwarte tricot - Mondepot
Glitter rekker - Mood's NY

25 opmerkingen:

  1. Dat patroon kocht ik overtlaatst op een nl-patronen webshop ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je nog weet de welke hoor ik het graag. Ik ben al even op zoek. De stof ligt ook al klaar...

      Verwijderen
  2. Dat ziet er heel comfy uit inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er werkelijk heel comfortabel uit! En waw, zo'n roadtrip... klinkt geweldig, maar ik zou het niet aandurven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat lijkt me een hele geweldige vakantie!!!
    heel comfortabel die nieuwe jurk en die stof is echt tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die maand is precies omgevlogen! En naar de foto's te oordelen moet het een fantastische ervaring zijn geweest.
    Leuk jurkje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een schoontje! Op IG zag ik je prachtige foto's voorbij komen. Wat hebben jullie kunnen genieten, zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk! De T-shirts ook ... ik wil wel meer weten over het patroon!
    En over de roadtrip .... waaauw! Jij doet dingen waar ik van droom. dus post maar wat tips :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zoals gewoonlijk is dit weer super mooi! En ja ... graag een blogpost over die reis ... ik ben super benieuwd

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze moet ik onthouden voor als ik terug ont-zwangerd ben ;-) prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi ! Draag zo'n kleedjes ook zo graag! En heb je direct toegevoegd op IG. Ben benieuwd naar de foto's. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben fan van het jurkje! Had ik maar het figuur om ermee weg te komen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi gedaan! Ik kan het patroon op de nl websites niet vinden. Als iemand een concrete tip heeft: graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Welkom terug! Mooie binnenkomer in elk geval. En de foto's waren prachtig, kan me voorstellen dat je weer even moet wennen thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi kleedje! En nog comfortabel ook, zo moet dat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig! Stylisch én comfi, wat wil je nog meer?!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Welcome back! Ik heb ook wat pauze genomen... Kan eens zalig zijn.
    wat een leuke en comfortabele (ziet er alleszins zo uit) jurk. Dat bovenstukje is prachtig! Lijkt wel een rokje met topje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Waw, wat een mooie jurk! En die vakantie-foto's, daar ben ik ook wel benieuwd naar...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie jurk, helemaal mijn ding... ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gorgeous! I just got this pattern yesterday :D Loved the shoulder detail, so I had to have it :)

    BeantwoordenVerwijderen