dinsdag 2 juni 2015

Jessy in pastellekes


U las wellicht al over hokjestassenmaaksters en jurkenmadammen. Ik zou mezelf in de categorie kledingmaakster rangschikken met een goede mix tussen de kids en selfish sewing. Als ik Lily en Woody in één woord moet omschrijven, dan kies ik voor pastellekes! De zwart-wit trend vind ik heel cool, maar mijn winkelmandje vult zich meestal "automatisch" - I can't help it :-) - met zachte tinten, voornamelijk mint & roos.



Zo ook voor de Jessy jurk van LMV viel mijn oog op uiterst zacht stofje, zowel qua kleur als qua aanvoelen. Het gesatineerd katoentje van Cotton + Steel valt heel licht en soepel, ideaal voor een zomerjurk. Ik kocht de stof op naaiweekend bij Cas en Nina.



Het naaien van de Jessy jurk ging vlot, geen hindernissen hier. Dankzij haar verslag koos ik meteen de juiste maat en ging de rest vanzelf. Een riempje maakt mijn nieuwe, favoriete zomerjurk helemaal af!


De enige aanpassing was het achterwege laten van de split met knoopsluiting op de rug wegens gebrek aan stof. Meestal rekent LMV de nodige hoeveelheid stof ruim, maar deze keer bleek de aanbevolen 1,5 m erg nipt. Misschien toch een kleine hindernis om rekening mee te houden als u een stof van 110 cm breed kiest.


Patroon: Jessy jurk uit LMV
Stof: August van Cotton + Steel


47 opmerkingen:

  1. Wauw! Jij staat ook zo mooi met pastellekes!
    Deze jurk gaat deze zomer niet veel in de kast hangen, volgens mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig jurkje, en pastels staan je goed 👍🏻

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en nu nog wat zon zodat je kan genieten van deze prachtige jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, die is echt prachtig. Dat patroon ligt hier al maanden uitgeknipt te wachten op de ideale stof. Jij hebt hem duidelijk al gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent ook het type voor pastellekes! Heel mooie Jessy! Ik categoriseer mezelf in hetzelfde hokje als jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer een pareltje! Je staat super met die zachte kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze is mooi. Ik maakte van de donkerblauwe versie van dit stofje een lotta rok voor mezelf. Maar de minty versie is nog veel schoner. Die stof werd voor dat patroon gemaakt volgens mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier ook een heel grote voorliefde voor zachte kleurtjes! Als 'tassenmadam' heb ik trouwens een heel grote bewondering, hoor voor je prachtige creaties en zoals Dietemiet als zei: je staat inderdaad prachtig met die tinten! Lieve groet, V.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die pastelletjes worden terecht gekozen. Ze staan u mooi! Prachtige Jessy!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super mooi. Staat hier ook nog op de agenda. Maar eerst nog een goed stofje vinden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo mooi en idd weer helemaal jouw stijl.
    Klopt het dan als je de matentabel uit LMV gewoon volgt of moet je sowieso enkele maten kleiner nemen? (voor als ik hem ook ooit eens wil maken ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja hoor, ik associeer jou altijd met pasteltinten. Maar daar is niets verkeerd mee, ik vind ook dat deze jullie heel goed staan!
    Mooie jurk, dit soort stofjes moet je toch eens kunnen voelen hé, dan is bestellen bij een webshop wat moeilijker. Ik denk dat je het veel zal dragen deze zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mijn mond viel op Instagram al open van bewondering. Toch hier nog eens zeggen waarom ik dit zo een prachtige versie vind. Alles klopt: kleur, stofje, model, riempje... en het staat je fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. prachtige versie van de Jessy! Mag ik vragen hoeveel maatje kleiner je dan gekozen hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik nam 1 maat kleiner dan normaal bij LMV.

      Verwijderen
  15. Ik stap in een grote boog rond pastellekes, maar blijf jij,maar inladen wat je staat er prachtig mee! Mooi, ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Staat je prachtig! Blijf bij je pastel , het staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super, Sylvia, je bent er zo mee mee... Oh en ik ben ook fan van pastel. En ook van zwart-wit. Ik kan moeilijk kiezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Omdat pastellekes jou gewoon het beste staan. Mooi mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh wat een mooie Jessy jurk! Je staat beeldig met pastel-kleurtjes btw. Waar vond je het riempje? Ik vind riempjes nooit mooi maar deze wel :-) X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Dit riempje zat bij een gekocht kleedje van hampton bays van enkele zomers geleden.

      Verwijderen
  20. Super mooi! Dat stofje steekt ook al zo lang mijn ogen uit....

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super mooi! Ik zou het zo kopen moest het in de winkel hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. heel mooi! ik vind het een heel leuk patroon en jij maakte er een heel toffe versie van...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooi jurkje, naai bijna niets voor mijzelf :) Denk altijd dat jurkjes niet echt mijn ding zijn :) maar deze is echt prachtig en staat je super!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. echt zalig mooie jurk ...ik heb eindelijk ook een super stofje gevonden maar nu nog tijd vinden om te naaien ....
    je staat er beeldig mee

    BeantwoordenVerwijderen
  25. top! Ik zou dat model eens willen passen want ik vrees dat ik er werk en stof ga insteken maar het me niet gaat staan :) Hoewel ik het een erg tof patroon vind!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige jurk!! Een beauty ; ) Een leuk patroontje ook (ik spotte het ook, maar kwam er nog niet aan toe) Staat jou ook mooi de pasteltinten.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik maakte voor mijn kleine meid een jurk uit hetzelfde stofje <3
    Is wel een heel dun stofje vind ik.
    Groetjes, AnneLuSe.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ja, jij kan dat hebben, pasteltinten! Staat je echt heen goed en dat riempje maakt de jurk echt af.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Supermooi! Het ziet er zo effortless uit. Ik wou dat ik dat ook 'kon'. Selfish sewing is niet mijn dada.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Supermooi! Het ziet er zo effortless uit. Ik wou dat ik dat ook 'kon'. Selfish sewing is niet mijn dada.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Supermooi! Het ziet er zo effortless uit. Ik wou dat ik dat ook 'kon'. Selfish sewing is niet mijn dada.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dear Sylvia,
    I spotted your Dress on sew and Show and stumbled accross your wonderful blog through that. Your Dress is really lovely, I have sewn it by myself in a red cotton-bamboo-mix and the look is completely different. I love yours as an everyday-summer-Dress with a Special Twist. I will follow your blog from now on even though I don't understand a single word. Your picture's are great and I love your style!
    Best regards
    Lena

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Benieuwd hoe je de voering van het bovenstuk gemaakt hebt. Ik maak de jurk ook zonder split maar bedacht me dan dat ik de voering zo niet gedraaid krijg door de armsgaten ...

    BeantwoordenVerwijderen