zaterdag 6 juni 2015

Disco Cisse and holiday Cisse


Een week voor het schoolfeest kregen we van de juf de opdracht om disco kledij mee te brengen. Voor de jongens moesten het felle kleuren en wijde pijpen zijn. Vele skinny jeans, maar totaal geen brede pijpen te vinden in de kleerkast van mijn zoon. Zelf maken en snel was dus de boodschap!


Ik baseerde mij op het Cisse patroon van zonen 09 en naaide in de buitenste zijnaad een extra oranje driehoek. Kleur en brede pijpen in één klap door een eenvoudige aanpassing. Een restje oranje tricot werd een doorlopend boordje achteraan zoals zij het deed.


De stof is een stevige tricot met jeanslook en komt van bij Cas en Nina. De volledige broek werd ineengezet met de overlock, op het omzoomen met de tweelingennaald na. Geen extra foliekes en een simpele rek in de tailleband maken de broek dansproof.


De broek is echt gemaakt om te dansen, foto's genoeg om dit te bewijzen!




Gelukkig had ik nog een klein restje over van mijn halve meter stof, waar ik net een Cisse short uit kreeg. Deze keer met steekzakjes en mint paspel passend bij de mint beren Ole. Van de short heb ik geen "aan" foto's, want deze outfit is al ingepakt voor onze reis naar Canada. Morgen vertekken we en pas een volledige maand later komen we terug!



Op instagram zal ik zeker af en toe een foto posten, sterke wifi voor een blog is in de wildernis waarschijnlijk niet aanwezig. Het wordt voor mij een beetje digitaal detoxen en leren genieten van rust en natuur ;-) We bouwen echter rustig af, de eerste week verblijven we nog in de stad. Vancouver we komen er aan - als we de lange vlucht met onze 2 kids overleven...


Patroon: Cisse van Zonen 09
Stof: Lillestof jersey jeans (180m breed!)

15 opmerkingen:

  1. Veel plezier daar aan de andere kant van de oceaan. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hilarisch, die dansbroek en de moves zijn geweldig! Dapper, een maand naar Canada met twee kids, ik ben eigenlijk een beetje jaloers ;) Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, zeg, dat is pas een trip! Eentje om nooit te vergeten. Geniet ervan. En wij zullen hier ondertussen af en toe eens aan jullie denken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig zo'n disco broek :-), je zoontje heeft er precies ook veel lol in! En die Cisse die gaat super van pas komen. Veel plezier daar in Canada!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, zo spannend! En na het schoolfeest stik je de oranje driehoeken er gewoon weer tussenuit, dan heeft hij nog een extra Cisse voor in de valies :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De discolook is compleet! En Canada... dat is een reis om nooit te vergeten en ik kan het weten ;-) Heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De discolook is compleet! En Canada... dat is een reis om nooit te vergeten en ik kan het weten ;-) Heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amaai, jij hebt een echte danser in huis ! Zo tof !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ge-wel-dig die disco-foto's! Goede reis!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, leuk gedaan :-). Veel plezier in Canada! !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die discobroek is echt supergeslaagd! Ik wens jullie een reis om nooit meer te vergeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik maakte zo een verkleedbroek, maar met de jacob en een extra driehoek tussen :) Veel plezier op reis ook! geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een heerlijke discobroek ; ) Heel veel plezier op je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen