woensdag 20 mei 2015

Sweaters aan de lopende meter + Ferm living give-away!


Vorige week vrijdag bracht ik een bezoekje aan de design fabriek in Vilvoorde, een pop-up markt voor jong, hip volk. Niet dat ik van mezelf vind, dat ik voldoe aan deze beschrijving. Mijn vrolijk zomerjurkje paste niet meteen bij de dresscode van de dag. Sweaters en sneakers is wat de meeste hipsters droegen ;-) Tijd voor actie met het Linden sweatshirt patroon!


De ideale sweaterstof spotte ik bij haar en toevallig was die net in korting bij bambiblauw. Ik klikte 1,5 m in mijn mandje en daaruit maakte ik maar liefst 3 kledingstukken.


Voor mijn guitig meisje maakte ik de sweater uit SVDZ2 en een matchy legging met het gratis patroon. De schattige flock T-shirt won ik trouwens ook bij Griet!


 Hier geeft ze een kusje aan haar popje *Smelt*!


De Linden sweatshirt voorziet ook de optie met driekwart mouwen, hier uitgevoerd in aime comme marie tricot van bij Petite couture. Deze versie valt ruimer, omdat de zoom niet afgewerkt wordt met een boord. Omzoomen gebeurde met de tweelingennaald en de zoom loopt van korter vooraan naar iets langer achteraan.




Geen back view van de langere achterkant, maar wel van mijn derde versie. De linden sweater is zo'n snel en goed zittend patroon dat vraagt om bandwerk!



De mooie lap sweater doorstikt met glitterdraad kocht ik op een uitverkoop van mis-en-plis. De achterzijde glitterde ook en die gebruikte ik voor de hals, pols en zoomboorden. Dit wordt vast en zeker mijn lievelingstrui en ze is nog hip ook, toch? 


En dan nu de give-away! Het geluk was de laatste weken aan mijn kant. Ik won een ongelofelijk schattig jurkje en maar liefst 4 m stof op instagram. Tijd om iets terug te doen voor jullie! Bij mijn bestelling in Denemarken zat deze design poster met de letter O. Heet jij Oona of Oliver of kan ik jou om een andere reden gelukkig maken met deze poster, laat het mij dan weten in een berichtje hieronder. Op 28 mei, de dag van mijn deelname aan de Ishi blog tour van Straight grain, maak ik de winnaar bekend.



36 opmerkingen:

  1. Heerlijk zoveel sweaters! Schattig zo'n zelfde stofje als je dochter en helemaal hipster!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen O's in de familie/vriendenkring, maar ik ben helemaal fan van jouw hipsteroutfits!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Buiten Oma's geen O in de familie! Maar ik vind jouw truien echt geweldig!
    En hoe schattig is je dochtertje niet op die vijfde foto?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super knap Sylvia, alledrie! En jij moet zeker mijn gedachten kunnen lezen want guest what er hier klaarligt? Jaja, de linden sweater! Nu alleen nog meer overtuigd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Great minds, he ;-) Al benieuwd naar jouw versie!

      Verwijderen
  5. Oh mooie outfits! Mijn naaigoesting piekt ineens weer! Nooit truien genoeg ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dacht al dat dit patroon your cup of tea zou zijn :-)

      Verwijderen
  6. Jij hebt niet stil gezeten... 3 sweaters voor jezelf + dan nog een outfit voor de dochter! Stuk voor stuk mooie dingen!! Ik ben al blij als hier 1 stuk vanonder de machine rolt.
    Ook hier geen 'o' in de familie...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier wel een O-tje in de omgeving! Zeldzaam precies :-). Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geluk zeg! En 4 truien en een legging in 1 blogpost, wat een prestatie! Mooie sweaters zeg, moet ik ook nog eens doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O ik kende deze sweater nog niet; heel tof model en 3 mooie versies. Die eerste is wel mijn favoriet, maar misschien komt dat door de schattige foto met je dochtertje :-) Mijn oudste zoontje zijn naam start met O, dus ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De ene sweater na de andere, en allemaal mooi! Het betere bandwerk! Ook hier geen O.....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw allemaal geweldige stuks... én volledig hip met de driehoekjes en mooie doorstikte sweaterstof ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Amaai hier is iemand druk bezig geweest :-). Altijd leuk om jouw foto's te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kocht ook 1,5m voor de lindensweater! Hoera, hopelijk krijg ik er ook 3 stuks uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. de give away laat ik zo wegens geen doel voor een letter O hier, maar wat een fijne sweaters heb jij daar zeg! Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een echte hipster! Een voor één prachtige exemplaren! Eentje om te onthouden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Reacties
    1. ohja en hier een Oscar, wiens kamer volgende zomer op de agenda staat...met zo'n poster nu al geslaagd ;)

      Verwijderen
  17. Stuk voor stuk mooie plaatjes/mooie sweaters ! (jammer, hier geen O's in huis, dus daar pas ik even voor)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik denk dat ik mezelf dat patroontje voor die sweater ook eens ga aanschaffen. Ziet er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Waw, schitterende sweaters! Lijkt me ook wel tof in een bloemenstof, die zie je nu overal in de winkels hangen. Mijn dochtertje heet Ona, dus die poster zou wel geweldig zijn op haar kamertje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie sweaters! Die linden sweater ga ik meteen eens googlen, kende ik nog niet.
    In mijn familie geen 'O's, maar een vriendin van mij heeft nen Oskar (die bijna 1 jaar wordt ;) ), en ze zou hier denk ik heel erg blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie sweaters! Die linden sweater ga ik meteen eens googlen, kende ik nog niet.
    In mijn familie geen 'O's, maar een vriendin van mij heeft nen Oskar (die bijna 1 jaar wordt ;) ), en ze zou hier denk ik heel erg blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Idd, een sportief maar toch vrouwelijk model! En wat zijn die haartjes gegroeid van jullie meisje!
    Voor mij geen O .... of 't zou voor een toekomstig lief of zo moeten zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. O, zo mOOi! En de dOchter OOk! Van sO pOpO sew... Verder geen O's in de aanbieding ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, zoveel OOO's, wie weet wel het winnende bericht :-)

      Verwijderen
  24. amai dat is om ter mooist gewoon....super!
    en wat een snoesje die dochter

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zo prachtig gemaakt...!

    Hier een Olivia in huis die de letters van het alfabet aan het leren is, met favoriet O op kop.
    We doen dus graag mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een toffe sweaters!
    Hier geen O's helaas ...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Waw, wat een productie! En wat een mooie sweaters! Ik denk dat de laatste versie mijn favoriet is.
    Hier geen O'tjes in de omgeving...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Sylvia!!!! Hoe kon ik deze post nu gemist hebben!? Prachtige outfits, ik MOET dat patroon hebben! :-) heel hard fan van de matching truitjes en oh dat dochtertje van jou... En hehe ik schaamde mij kei hard toen ik jou zag omdat ik er zo slonzig bij liep terwijl jij jouw mooie jurk droeg. En ja, ik heb een Oliver in huis maar deze gaat dus aan mijn neus voorbij, win alsjeblieft nog een letter O? :-) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen