dinsdag 7 april 2015

Witte konijntjes en paaseitjes

Remi & Cosette bracht onlangs een tweede boek uit voor tieners. Tieners heb ik nog lang niet in huis, gelukkig maar, ik geniet nog teveel van mijn "baby'tjes". Mijn oog viel op de tuniek met open rug uit het eerste boek.




Het patroon zat supersnel in elkaar en is omkeerbaar, twee jurkjes in één klap. In het boek staan knoopsgaten beschreven, maar ik koos voor makkelijke kampsnaps. De kleinste maat past bijna voor mijn meisje, er is nog ruimte voor een flinke groeischeut, alvorens het effectief een tuniek wordt. We combineerden toch met een legging, wegens veel hipper!



De prachtige stof met witte konijntjes en "paaseitjes" erop van Cotton + Steel bestelde ik bij Miss Matabi in Japan. Het is niet de eerste keer dat ik daar bestel en telkens valt mijn pakketje in een record tempo in mijn brievenbus. Een excellente service en de volledige collectie van Cotton + Steel, waaronder de nieuwe, zeer verleidelijke Black + White selectie, is hier te verkrijgen.



Stof: Mochi Moon Bunnies Teal - effen pastelroos van soft cactus
Legging en body: Name it
Ballerina's: H&M

Na het paasfeest zag het jurkje er als volgt uit: flink gekreukt, maar uitgebreid getest en goedgekeurd!




24 opmerkingen:

  1. Geweldig stofje! Ik maakte ook al een jurkje voor mijn dochter van deze stof! Ze is er super blij mee. Ik vind jouw jurkje echt een topper!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik zag het! Jouw combinatie met de roze mouwtjes vond ik meteen super!

      Verwijderen
  2. Fan van de stof, het jurkje en de jongedame - wat verandert die snel trouwens! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben op het moment helemaal fan van omkeerbare kledij, dus zoiets ga ik ook proberen, die van jouw is erg leuk. Wat heeft je dochter trouwens een schitterende volle haardos!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! En een klein beetje heimwee ook, bij het zien van je foto's, want ze doet me zo aan June denken toen ze die schattige leeftijd had.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk jurkje en dat t ook omkeerbaar is. En een allerschattige dochter zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, volledig omkeerbaar! Mooie stofjescombinatie. Echt nog maar pas dat ik ook aan roze denk om bij blauw te passen, maar het werkt. Superschattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo schoon! Dat boek heb ik nog niet... precies ook eens aanschaffen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, heel leuk! en wat is ze gegroeid zeg. Voor we het weten zijn het toch tieners :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. die konijntjes zijn echt super, je kleine meid staat er prachtig mee ;)
    (en nu op zoek naar die legging :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel erg mooi! Wat maak jij toch mooie dingen zeg!! Ook eens een vraagje: wat betaal je aan verzend- en douaneposten op pakketjes van daar?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor Japan zijn er geen douanekosten en verzending valt ook erg goed mee: 8,5 dollar voor een pakje van 2,5m stof.

      Verwijderen
  11. oooh cutie!! Het is inderdaad nog op de groei, maar super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo'n mooi stofje hè! Ik heb het al zo dikwijls willen kopen! Alleen al het verhaaltje er achter! Ik maakte een week of 2 geleden toevallig 2 jurkjes met de open rug, maar nog steeds geen knoopsgaten! Misschien moet ik ook maar kampsnaps proberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Cutie!!!!!!!!
    Schattig zeg, Ik ben bijna zeker dat ze het elke dag zou willen aanhebben!
    Leuk dat je het kleedje kan omkeren...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat en snoepig jurkje. Fijn dat ze het nog een poos zal passen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoe kan dat toch dat ik jouw blog nu pas ontdek? Zoveelmooie dingen!! <3

    BeantwoordenVerwijderen