donderdag 23 april 2015

KCW april 2015 #2: Ole met rits


In juni gaan we rondtrekken met de camper door Canada! Het wordt een groot avontuur met 2 kleine kinderen. Canada is het land van de beren en bijgevolg had de zoon écht een beren-hoodie nodig.


De vorige Ole, gemaakt tijdens de KCW van oktober, is deze winter veel gedragen. Wel hou ik telkens mijn adem in als de zoon zijn Ole met kampsnaps wild openrukt. De gratis rits handleiding van Sharon was dus een zeer welkom cadeau.


De dunne sweaterstof met Andrea Lauren print vond ik bij Kiwi Fabrics, een relatief nieuwe webshop met een mooie selectie tricot en sweater. De kwaliteit is alvast stukken beter dan die spoonflower en er zijn geen douanekosten.


Voor de binnenkant en de boorden gebruikte ik grijze sweaterstof van Mondepot. De binnenkant zal deze keer niet langs buiten gedragen worden, want ik vond geen omkeerbare ritssluiting. Als iemand tips heeft?


Zakjes werden ook voorzien, altijd handig op reis.

Ik zien hem al helemaal lopen daar in de uitgestrekte Canadese natuur. Into the wild! En zo past mijn tweede naaiweekend maaksel alweer perfect bij het KCW thema.


Bij de laatste foto mag u naar keuze zelf iets bedenken:
Aaaaaa mama, ik zien een echte beer! OF Aaaaa mama, genoeg foto's nu!


PS: Iemand ervaring met campers en kinderen? Laat zeker een berichtje na!

38 opmerkingen:

  1. Ik ga voor de aaah mama, een camera! Heel eerlijk, ik ben meer fan van de oles met rits dan de oles met kamsnaps. Nu moet er eindelijk ook eentje bij mij gaan volgen dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaah mama, achter jou, een beer! Mooi truitje, en handig met die rits!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie trui! Check zeker eens www.mijnkwintessens.be. Zij vertrekt volgende week met haar dochtertjes en partner voor een maand naar Canada.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is dus de reden dat ik voor kamsnaps koos ipv een rits. Ik vond geen omkeerbare. Iemand gaf bij de reacties als tip dat je bij veritas een omkeerbare trekker los kan kopen, maar ik heb dat nog niet onderzocht. Mooie Ole trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi!! En oh wat een fijn avontuur staat jullie te wachten, ik zou wel willen meegaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knappe Ole, zeker met die rits! Wij reizen al enkele jaren met de camper (wel nog niet naar Canada :-)) met 3 kinderen en willen niets anders meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat wordt een onvergetelijke ervaring!
    Dat komt zeker goed met 2 kinderen, wij hebben alleen campeer ervaringen en dat is altijd reuze leuk.
    Mooie Ole, zal wel zeer nuttig zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige trui, amai!! De beren gaan er zelf jaloers op zijn :-) zelf heb ik geen camper-ervaring met kindjes, maar m'n schoonzus en -broer hebben twee maanden op Nieuw Zeeland rondgetrokken met hun twee kids (5 en 3) in een camper, en dat was echt heerlijk!! Ze hebben een soort blog, waar vooral foto's op staan maar af en toe een verhaaltje:
    http://www.travelpod.com/travel-blog-entries/vanonzenberg/1/1429570917/tpod.htmlhttp://www.travelpod.com/travel-blog-entries/vanonzenberg/1/1429570917/tpod.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er ging iets mis waardoor ik niet kon verder typen... Ze zijn nu doorgereisd en de camper is er niet meer, wat ze een pak minder handig vinden. Als je hen vragen wilt stellen, kan je hen altijd een mailtje sturen via de blog denk ik, maar verwacht wel zeker niet heel snel een antwoord! In elk geval heel veel succes en plezier op jullie trip, wat een heerlijk vooruitzicht!!

      Verwijderen
    2. Bedankt voor de info! Ga zeker kijken op de blog!

      Verwijderen
  9. De kamsnaps waren de reden dat ik nog geen Ole maakte... ik vind een rits zoveel handiger voor kleine kids. Tof om te zien dat dat dus kan :-), het is precies de eerste versie die ik zie met rits. Super mooi gemaakt! Heerlijk met de camper op reis! Wij deden dat in Nieuw-Zeeland een maand. Canada... ik zou het niet durven met die beren daar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw Nieuw-Zeeland, dat zal ook super geweest zijn! Mijn ventje in zijn beren hoodie zal de beren wel afschrikken, he ;-)

      Verwijderen
  10. Canada! Zalig! Jaloers! :-) En super coole Ole! By the way, ik ben fan van de skinny jeans van jouw zoon, helemaal mijn ding.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk! Blij dat de ritsversie in de smaak valt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik maakte gisteren ook een trui in die stof, blondjes met blauwe ogen staan daar duidelijk goed mee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Maar zo schoon weer! Die print blijf ik geweldig vinden! En Canada, ooohhhh, ik ben zo jaloers! Dat wil ik ook zo graag doen. Ik stel voor dat je een blog schrijft over je avonturen daar, dan weet ik wat we moeten doen wanneer wij gaan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik maakte de olé nog niet maar zag wel al veel exemplaren verschijnen en de versie met rits is idd veel beter! Mooi exemplaar! Ooh en met de camper door canada... Dat wordt ongetwijfeld een ervaring om nooit te vergeten! Geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Schoon! Mijn laatste versies waren al geknipt bij het verschijnen van de tutorial, maar eigenlijk vind ik ze ook wel iets hebben hoor, door dat spelen met contrast aan het knopenpad. Nu, een rits is handig, dus die komt er ook wel.
    Kampeerfanaat als ik ben, juich ik jullie plannen helemaal toe; dat gaat gewoon goed zijn. Soms ook wat dicht opeen, maar dat heeft ook zijn charmes ;). Wij gaan trouwens al sinds de geboorte van die van ons gaan kamperen ermee...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uw kampeerenthousiasme doet mij als kampeerleek er helemaal zin in krijgen!

      Verwijderen
  16. Wat een avontuur !!! Maar met zo'n Ole kan het volgens mij al niet meer stuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. tof plan die camper in Canada! En ik denk dat jouw kerel een echte beer is :D wat een, brul!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. bestel je rits gewoon op de veritas website en laat leveren in een veritas dicht bij je in de buurt, dat kost niets extra en soms krijg je er nog een kadootje bij (vorige keer zat er bij mij een flesje nagellak bij).
    http://www.veritas.be/eshop/be_nl/F-150230-ritsen/P-1149808-

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo tof, gaan rondtrekken in Canada!! Geen ervaring, maar ik ben wel jaloers. Mijn vent zit hier al te zagen dat we deze zomer een 11 uur durende autorit voor de boeg hebben met onze 2 kinderen, maar dit is wel andere koek. (hij is geen avonturier maw :-( ) Heel benieuwd naar je reisverhaal, dus zeker posten he!
    En bij de laatste foto was het zeker weten de eerste optie ;-) Mooie Ole!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Knappe ole! Ik ga er binnenkort ook eens een met rits maken, al ligt er ook nog één klaar die net voor de tuto met rits uitgeknipt was, nog eerst eentje met kamsnaps dus :-) Naar Canada, chique!! En deze vest past idd perfect bij zo'n vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een leuke Ole! Wat leuk, op avontuur naar Canada!! Wordt vast erg leuk! En de laatste foto is zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Canada... Dat wordt avontuur joh zaleg plezant. Een knappe trui kan alvast mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw ! Wat een leuke Ole ! Hij staat er prachtig mee :)
    Ritsen zijn inderdaad handiger bij jongere kinderen en die omkeerbare ritsen idd via veritas bestellen .

    ivm kampeerervaringen : wij gaan al meer dan 10 jaar kamperen met de kids . Wel Europa tot nu toe .
    Maarrr , mijn ouders wonen wel in Canada ... weet je al welke regio je gaat verkennen ?

    Groetjes , Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vancouver regio! Als je ouders nog tips hebben, laat maar weten.

      Verwijderen
    2. Dat is de ´goede´ kant van Canada alleszins om aan tips te geraken via hen . Stuur me maar een mailtje : miekeai@gmail.com

      Verwijderen
  24. Waw, super mooi! Ole met rits, het is een topper! En die berenstof is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik loop een beetje achter met blog-leesvoer. Geweldig vest, die gaat vast veel gedragen worden! Gaaf dat jullie dat gewoon gaan doen met de kids, naar Canada!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoe mooi! En Canada, waw, jaloers!

    BeantwoordenVerwijderen