woensdag 11 maart 2015

In de ban van Betty


Sewpony hoef ik waarschijnlijk niet meer voor te stellen! De Australische Suz maakt mooie patroontjes in Tiny stijl en organiseerde onlangs met An van Straight Grain de "I love Marcel Marlier" serie.


Momenteel ben ik in de ban van haar little betty top! Een patroon voor een top in rekstof met lange, korte of zonder mouwen. Erg schattig met de frullekes aan de schouders!


Ik begon met de sweater versie met een restje bloesem tricot, dat ik nog over had van vorige zomer. Het is een slim fit model met brede boorden en het past perfect voor mijn meisje. Nadien probeerde ik er zelf een jurkje van te maken in de prachtige kersentricot van bij Mondepot.


Het voor- en rugpand bestaat uit 2 delen, aangezien de rimpeltjes aan de schouders er moeten tussen gestikt worden. Voor het jurkje verlengde ik het bovenste voor- een rugpand met 4 cm en bevestigde er een rimpelrok aan met een stofbreedte van 110 cm. Ik koos hier voor korte mouwen afgewerkt met bias zowel aan de mouwen als aan de hals. 


Achteraan is er een sluiting met een knooplus voorzien, ideaal voor grote baby/peuterhoofdjes. 


Wij vinden Little Betty een toppertje en zijn superblij met deze 2 leuke speelproof outfits! 


Patroon: The little Betty top van Sewpony
Stoffen: Kersen tricot van bababywear bij Mondepot
             Bloesems vorig jaar gekocht bij de Stoffenkamer
Rood tulpenknoopje bij Georgette



17 opmerkingen:

  1. Dat zou mijn driejarige ook wel bekoren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi! Het jurkje is heel mooi gelukt. Ik kocht het patroontje toevallig ook vorige week! Het kersenstofje had ik ook bijna gekocht, maar ik heb me bedwongen :-). Moeilijk als je dan zo'n mooie creatie ziet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sterk! Ik kon niet weerstaan aan de kersjes! Het is trouwens nog beschikbaar, maar ik wil he niet verleiden, he ;-)

      Verwijderen
  3. De bloesem tricot is mijn favoriet, wat een heerlijk lente-gevoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Little Betty is geweldig! Ik zou er ook nog eens eentje (of twee, drie) moeten maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een plaatjes. En wat mooi, die roze frullekes bij dat bloesemstofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi weer! Ik heb de kersjes al een paar keer bekeken. Gelukkig kan ik er niet aan voelen, anders was ik al lang gezwicht ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ze wordt groot, uw prinsesje! Ik ben zelf (nog?) niet helemaal zo'n frutsellover, maar deze zijn toch übercute!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo leuk om er een jurkje van te maken! Ik ben ook helemaal into frutsels sinds een maand :-D (volop met een 2de frutselkleed bezig)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die kersjes zijn prachtig hé! Ik kocht die ook en maakte er al een broekje mee! Je kleedje is zo schattig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben fan van Little Betty en van jouw mega schattige dochter! Beide stofjes liggen hier ook in mijn kast, prachtig hé...

    BeantwoordenVerwijderen