zaterdag 7 maart 2015

Een tipje van de sluier...



Marte van Compagnie M werkt aan een nieuw patroon! Geen geheim voor al wie haar volgt op facebook. Onlangs deed ze een rondvraag in welk patroon we geïnteresseerd zouden zijn. Niemand echter stelde dit geheime patroon voor... Spannend!


Voor de testers werd er al een tipje van de sluier opgelicht, maar ik verklap nog niks ;-) De eerste fase van het tekenproces voor Marte startte met een basis A lijn rok. Aan de hand van de matentabel kwam ik uit op een rok met een hoge taille. 


In mijn kast hangen weinig kledingstukken met een hoge taille, maar eigenlijk vind ik dit heel elegant staan. Het sluit mooi aan ter hoogte van taille en heupen, zonder enige aanpassing. Het enige extraatje dat ik toevoegde, zijn de ceintuur lussen.


Voor een test rokje vind ik het een heel geslaagde basic geworden, perfect in combinatie met mijn Mimi bloes. Ik kijk al uit naar fase 2 van het testproces!


Let niet teveel op de kreuken, voornamelijk op de achterkant. Ik werkte met een goedkoop test stofje gevonden bij stoffengroothandel Max Bloch. Het is een soort van linnen, dat u eenmaal makkelijk kreukt, maar de kleur kon mij wel bekoren.

25 opmerkingen:

  1. Tof tof! Benieuwd wat het vervolg gaat brengen. Hopelijk blijft het even mooi passen als deze! Hij staat je beeldig. Groetjes M

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie basic rok! Staat je goed de verhoogde taille!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij staat je beeldig. Zeker in combinatie met de blouse.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij bent al helemaal klaar om de lente tegemoet te gaan. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja dat kleur is inderdaad heel mooi. Ik ben ook al benieuwd wat het vervolg gaat brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Past perfect bij het stofje van de blouse. Ik vind het een heel elegant geheel! Toppie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuke rok! Zou ik met veel plezier dragen... Mooi op die Mimi! Mijn versie van de Mimi wordt ook wel ooit eens geblogd;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klasse, dat topje past er perfect bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knappe rok, je staat er goed mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knappe rok, je staat er goed mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ohh amai seg ik vind het superschoon, nen basic waar ge heel knap mee staat, ne must-have in je kast (jaloers... jaloers...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. erg mooie combinatie! en wat een lijntje hebt gij toch zeg! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Very classy!!! Mijn Mimi ligt geknipt klaar! Nu nog naaien :-) Het geheel is echt mooi, ik denk niet dat zo een rok mij zou staan dus ik blijf gewoon jaloers naar deze outfit staren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. -stopt het kwijl even terug waar het hoort- Amai, uw proefversie is gewoon een schoon stuk om in de kast te hangen! En in combinatie met Mimi; af!

    BeantwoordenVerwijderen