dinsdag 3 maart 2015

Antoinette

Antoinette, het prachtige patroon van Spiegelstiksels, werd gepind nog lang voor ik kon naaien. Zelf nog voor mijn dochtertje geboren was. Ik had een instant crush op de speelse zakjes en het feestelijke strikkraagje!
 
 
Elke keer dat ik een mooie versie tegenkwam, zoals bij haar en haar, begon het weer te kriebelen. Het patroon start vanaf maat 104, maar eer mijn dochter daar in past zijn we 3 jaar verder. Toen kregen we een uitnodiging voor het doopfeest van het petekindje van mijn man. Het perfecte excuus om nu meteen een mini Antoinette te maken!

 
Ik verkleinde het patroon naar maat 86, wat voornamelijk neer kwam op versmallen en verkorten. De decolté werd minder diep gemaakt, zowel aan de voor- als aan de rugzijde. Aan zakjes en strik werd uiteraard niks gewijzigd! Het kleedje is nog een beetje te ruim voor mijn fijn meisje, maar tegen de zomer waarschijnlijk perfect.


De feestelijke hartjes stof lag al tijdje te wachten op een speciaal project. Ik kocht ze op citytrip in Londen bij Liberty zelf. Het is een speciale editie van de Liberty feestcollectie. Streelzacht en luchtig, een plezier om te dragen en om mee te leren stappen!


Hier oefent ze ijverig met haar allereerste stapschoentjes van Eli en haar grote broer helpt een handje <3

 
Kortom Antoinette een klasse patroontje, waarvan er nog veel zullen volgen!
 


21 opmerkingen:

  1. Hoe schattig! En jij hebt dat patroon nog kunnen bemachtigen? Hoe? Wat? Waar??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi jurkje, die zakjes met paspel zijn geweldige eye catchers

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook altijd fan geweest van dit jurkje. Helaas was ik niet zo slim het indertijd aan te kopen. Want wat ben ik jaloers op deze mooie versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, hier ligt het ook nog te wachten op een zomerjurkje voor het Khadetje... met een verlovingsfeest als perfect excuus ;).
    Knap hoe je het patroon zoveel verkleind hebt, het is leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg mooi! En de stof super! Jammer dat het patroon niet meer te koop is! Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh je hebt wel vlug de daad bij het woord gevoerd! Mooi hé!
    Je ziet die kleine meid elke keer veranderen, over enkele maanden zal het haar nog beter zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat een pop is ze toch... En wat staat deze kleur haar goed. Mooi jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gedaan! En wat een mazzel dat jij dat patroon hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk zeg, de eerste stapjes in zo'n jurkje! Prachtige stof ook!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi en ik sluit me bij de eerdere lichtelijk jaloers reacties aan ;) oh wow jij hebt het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow we were on an antoinette wavelength together!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo mooi en schattig! Leert ze al stappen! Hoe snel gaat het allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig! Dat patroon heb ik ook nog ergens, moet dat dringend eens bovenhalen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oh tof! En die schoentjes passen er zo mooi bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een snoetje toch! Meisje en jurkje zijn allebei om op te eten! Ik moet die Antoinette echt zien te bemachtigen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig ! Het is gewoon een blijver, dit patroontje !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtstuk! (zowel het kleedje als de dochter :) )

    BeantwoordenVerwijderen