zondag 15 maart 2015

Ananasjes give away: Blogverjaardag!


Op 22 maart 2014 postte ik mijn eerste blogbericht. Tijd om het bijna 1-jarig bestaan van Lily & Woody te vieren met een ananasjes give away! Bij petitecouture zag ik deze mooie stofjes van Aime comme Marie passeren, maar ze vlogen in een razend tempo de deur uit en ik greep er naast. Geduld om op een tweede lading te wachten ontbrak en ik begon meteen het internet af te schuimen. Ik vond de ananassen dicht bij de bron in de Franse webshop Cousette.


Naast de Franse stof koos ik ook voor een Frans patroon van Deer and Doe: La Robe Réglisse! Een simpel losvallend bovenstuk, zonder rits of andere sluitingen, een elastiek in de taille en een cirkelrok eronder. Ik dacht dat aangezien het bovenstuk niet aansluit, mijn maat zeker zou passen. Niet dus, ik had beter moeten weten/meten. Momenteel volg ik 4 lessen "patroontekenen jurk" bij Annamarieke en zal me dit binnenkort niet meer overkomen. Volgende keer zou ik een extra centimeter aan de schoudernaad toevoegen, de borstnepen verplaatsen en het bovenstuk verlengen met minstens 3 cm. Het resultaat van het patroontekenen, wordt vervolgd!


Al bij al was dit patroon redelijk eenvoudig in elkaar te zetten, behalve dan de kraag. Een mooie afwerking in de punt van de V-hals is niet gelukt, gelukkig wordt dit volledig gecamoufleerd door de strik. Als extraatje voegde ik gouden paspel toe ter hoogte van de schoudernaad.


Het meest tevreden ben ik met de cirkelrok, wat mij betreft niet enkel een topper voor kleine meisjes!


Een casual zomerjurk is het geworden, die ondanks enkele verbeterpuntjes, zeker veel uit de kast zal komen. Op de valreep toch nog een project klaar voor deze selfish sewing week!


En dan nu de give away! Op het patroon van deer and doe stond dat je 3 meter stof nodig had, maar het bleek uiteindelijk maar 2 meter te zijn. Ik heb dus nog een volledige meter van deze heerlijke A nana's fabric blueberry over en die geef ik weg op 22 maart, de datum dat mijn blog 1 jaar wordt! Wat moet je doen: 
* je bent/wordt volger via bloglovin'
* laat een reactie na hieronder 
* wie mij ook volgt op instagram gaat 2 keer in de pot! 
Succes!

114 opmerkingen:

  1. Ooh wat een prachtige jurk, die zou ik ook wel zien zitten stiekem zo.
    En dat stofke ook al zo super leuk !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk jurkje in een even tof stofje. Ik ding dus maar wat graag mee voor een metertje!

    Caro

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar zo knap seg! Ik zie het zo niet, op de foto, waar het misliep, ik zie alleen een super tof kleedje ! Ik doe zo hard mee voor de stof!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Het bovenstuk is voornamelijk te kort en dus kruipt de taille elastiek omhoog, maar op de foto's heb ik gezorgd dat alles zo goed mogelijk zat ;-)

      Verwijderen
  4. Oh, super leuk! Dat patroontje zal ik eens van wat dichter moeten bekijken. En ook ik doe graag mee voor dat stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Patroon is leuk, wil het zeker een tweede keer proberen met enkele aanpassingen.

      Verwijderen
  5. Zo een schoon stofje! Hele mooie jurk ook. Ik vind dat strikje zo schoon staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een prachtige jurk! Dat had ik je via IG ook al gemeld. ;o) De stofjes van Aime comme Marie zijn prachtig. Die lessen patroontekenen ... ik heb er nog over getwijfeld, want Annamariekes winkel ligt maar op zo'n tien minuutjes rijden. Misschien iets voor de toekomst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En gefeliciteerd met je blogverjaardag! Ik kom hier heel graag meelezen en inspiratie opdoen.

      Verwijderen
    2. De eerste les patroontekenen was al echt de moeite! Had leuk geweest als je erbij was! Misschien een volgende keer, voor mij is het wel een half uur rijden zonder file.

      Verwijderen
  7. Het is een pareltje!!! Echt een prachtige & stijlvolle jurk.
    Een dikke proficiat met je blogverjaardag... met zo'n superkleed wordt het een topfeest

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie jurk, staat je heel goed! Ananassen zijn het helemaal deze zomer, dus ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh ja, ik doe graag mee! En weet je wat? Mocht ik winnen, dan zal ik eens rokjes maken voor mijn meisjes! Dat beloof ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vergat ik in mijn enthousiasme te zeggen dat die jurk je GEWELDIG staat!

      Verwijderen
    2. Bedankt! Wil je meisjes heel graag in rokjes zien, dus veel succes!

      Verwijderen
  10. Proficiat met je blogverjaardag... ik lees heel graag mee, hier en via IG.

    Ik vind je kleedje prachtig... staat je ook echt goed!

    Ik doe heel graag mee, want ook ik greep ernaast bij petite couture... Ik zou er een kleedje voor mijn dochter mee maken! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Blogverjaardag, proficiat!
    Kleed, mooi!
    Stof, wil ik wel winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oooh me want! :)
    instagram heb ik niet, maar volgen doe ik al tijden ;)
    je staat er super mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De jurk staat je super, wat Mieke al zegt zo op de foto ziet het er helemaal uit zoals het zou horen! Gefeliciteerd met je blogverjaardag, ik maak graag kans op die meter mooie stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik bestelde ook mijn portie ananassen bij Cousette :-)!! Net als jou was ik net te laat. Ik ging voor de créme kleur... deze is anders ook wel prachtig. Je blog is een plezier om te lezen! X N.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het staat je heel goed op de foto's. Misschien is de elastiek nogal stug en dik, dat vind ik zelf dikwijls als ik een elastiek inrijg. Niet makkelijk om het goede soort te vinden. Maar er kunnen er nog volgen hé!
    En ja, hoor, wij (Leonie en ikzelf) doen ook keihard mee om te winnen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad de elastiek is nogal breed en stug, daar ga ik volgende keer meer rekening mee houden. Bedankt voor de tip!

      Verwijderen
  16. Zalig stofje.
    (En ik ben volger via bloglovin en instagram)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi kleedje en ook een prachtig stofje. Ik doe mee! Ik volg je op beide plaatsen...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bij deze volger en ding ik graag mee naar de prijs

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Vergeet ik nog te zeggen mooie jurk staat je goed

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Amai, supermooi jurkje!! Ik kende het patroontje, maar had nog niet echt een versie gezien naar mijn smaak. Tot nu :)
    Proficiat met je blogverjaardag en ik doe graag mee voor het stofje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Proficiat met de blogverjaardag en wat een prachtige jurk! Het model staat je heel goed en ik zie alvast niets van die schoonheidsfoutjes. Ik verwacht de ananasstofjes deze week terug in de webshop. Dit keer ook in de mooie blauwe kleur die jij koos :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. you look stunning in this perfect dress! happy birthday to lily en woody, i always enjoy reading your posts!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een dikke proficiat met je eerste blogverjaardag! Ik lees de blog heel graag. De jurk is prachtig en staat je schitterend. Ik ga dat ook eens proberen met zo'n cirkelrok. Groetjes Z.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik volgde je al op Bloglovin en nu ook op Instagram!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw heel mooi! Ik kon ook niet wachten en ging er ook al mee aan de slag: http://ofmanykinds.blogspot.be/2015/01/emma-meets-marie.html
    Ik heb geen restje meer en zie er mij wel nog iets uit maken, ik doe dus graag nog eens mee voor het stofje :).

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige jurk ! Ik doe graag mee voor het resterende metertje ! En volg je ook op Instagram

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Amaai, zwier er maar vrolijk op los deze zomer ! Schitterend !

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Proficiat met je blogverjaardag! Ik doe graag mee met de give-away;)
    Super leuk patroontje en super leuk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gefeliciteerd! Je doet me instant zin krijgen in een.cirkelrok om mee te draaien met mijn meisjes. Het leven is aan de durvers; )

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Proficiat! De kleur en het model staan je prachtig. Ik zie zo'n metertje ook wel zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Je staat er prachtig mee, wat een mooi kleedje, zou juist hetzelfde willen! Maar met een meter zou het eerder een rokje worden voor mezelf, of een kleedje voor een van de meisjes... droom droom, ik hoop dat ik win ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Proficiat met je éénjarige blog!! Ik volg met plezier op bloglovin en instagram. Dat ananasstofje zie ik wel zitten...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtige jurk! Mooi zo met de cirkelrok. Benieuwd naar je volgende versie. En gefeliciteerd met je blogverjaardag! Ik doe graag mee voor het stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Gefeliciteerd! Ik doe graag mee en sluit aan in de lange rij...

    BeantwoordenVerwijderen
  35. De rij zal nog wel langer worden, haha! Proficiat met je leuke blog! Mooie plek voor inspiratie!
    Ook ik ding graag mee voor de stof!
    Is het katoen of Jersey wat je hebt gebruikt? Vind het een leuk patroon, maar vind de stof keuze dan lastig te bepalen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een zachte katoen! Wie weet lukt het ook met rekstof, maar dat staat niet in het patroon.

      Verwijderen
  36. Super mooi!!! Ik krijg ook al zin om te zwieren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Super kleedje. Staat je heel goed!
    Instagram volgen is aangevraagd!
    Ik ben volledig verliefd op het stofje dus een meterke wil ik wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Zo mooi. Ik heb het stofje in blauwe tricot voor de zonen klaarliggen maar zie een bijpassende rok voor mezelf wel zitten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Mooike! Hier kruipt dat kleedje ook omhoog en zou ik de volgende keer de armsgaten wat minder groot maken. Proficiat met je verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hieperdepiep hoera!! Ik doe ook graag mee voor dat supermooie stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Proficiat met je blog en wat leuk dat de jarige trakteert! Nog veel blogplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Proficiat met je blogverjaardag... Er zijn hier al heel wat super creaties gepasseerd, net zoals deze zalige jurk!
    Ik doe graag mee voor de ananasjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hiep hiep hoera voor je blogje! Wat een schitterende jurk om dit te vieren! En die ananasjes zijn zeker welkom...

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Sylvia toch, wat een prachtige jurk... Dikke proficiat met jouw blogverjaardag, Ik volg al sinds dag 1 en met heel veel plezier! Ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Ik ben echt zo fan van dat jurkje, zeg!! Wauw! Ik zou m zo kopen als hij in de winkel hangt! Proficiat met je blogverjaardag! Het lijkt alsof je er al veel langer bent, in blogland dan! Ik doe graag mee, want ik ben zowat de enige die de stof nog niet gekocht heeft maar wel licht te kwijlen elke keer als ik een creatie zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Waaaw, wat een schoontje! Ik volg en doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Proficiat! De dag dat jij je eerste bericht blogde werd onze dochter er 8!
    Jouw jurk is prachtig en het stofje ook! Dus ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Oh mooi!!!! Ik doe graag mee voor de stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Ik lees al een jaar trouw mee en geniet van alle creaties! Je geeft me veel inspiratie... Prachtig blauw trouwens, het staat je goed. Hopelijk mijn dochtertje ook want als ik win wordt het een kleedje voor haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Oh supermooi! ik wil graag een metertje van dit ananasstofje winnen

    BeantwoordenVerwijderen
  51. staat je goed! Die website van Cousette kende ik nog niet. Merci! Want hier vind ik net een mannenpatroon waar ik al lang naar op zoek was voor de echtgenoot!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het mannenhemd van aime comme Marie? Ik kocht het ook! Als jij het eerst maakt, zijn alle tips welkom!

      Verwijderen
  52. Leuk stofje en leuk kleedje wil wel meedoen mss voor een leuk kleedje voor mijn aankomende dochter ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Zoo mooi!! Heb je de rok moeten voeren, of was het niet nodig?

    BeantwoordenVerwijderen
  54. In mijn gedachten blog je al veel langer ;)... proficiat met je verjaardag! En met die mooie jurk. Het patroon ligt hier al een jaar in de kast, deze zomer moet het gewoon lukken. Hoewel ik je wellicht mailsgewijs eens zal lastig vallen met enkele vragen ;).
    Moet het lijfje normaal niet in biais geknipt worden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laat de mailtjes maar komen :-) Ja, het lijfje moet in biais en in streepjesstof is dat heel mooi, maar scheve ananassen zag ik niet zitten.

      Verwijderen
  55. Wauw, mooie jurk, kanppe blog (al een jaar lang!) en superleuke give-away. Ik waag graag mijn kans.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Wat een prachtige jurk! Ze staat je fantastisch (ondanks de schoonheidsfoutjes die absoluut niet merkbaar zijn op de foto's)! Jij weet steeds de mooie patroontjes te vinden! Uiteraard doe ik graag mee aan de give-away... Leuk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. prachtige creatie, prachtige madam :)

    BeantwoordenVerwijderen
  58. prachtig inderdaad! Dat ziet er een zalige jurk uit en die kleur is zooo mooi! Proficiat met de blogverjaardag! Ben je echt nog maar een jaar bezig? Dan was ik er vrij snel bij om hier regelmatig jouw werk te komen bewonderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Heel mooi! De strik vind ik helemaal geweldig. Ik doe ook graag mee aan de give-away!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Super kleedje. Staat je heel goed!
    Instagram volgen is aangevraagd!
    Ik ben volledig verliefd op het stofje dus een meterke wil ik wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Proficiattt!!!! Met je blog, je jurk (ge staat er ongelofelijk goe mee jong!!) en stoffenkeuze, dat stofke wil ik ook wel... Blog ze! Hiep hiep!!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. proficiat met je blogverjaardag.
    Ik vind dit een top jurkje! Deze kleur van stof heb ik zelf nog niet gespot in de (web)shops (waarschijnlijk telkens grandioos te laat)
    Moesten wij winnen wordt het een kleedje voor de dochter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Prachtig gedaan jouw kleedje. Het patroon ligt hier klaar om ook eens te maken. Nu nog tijd vinden.
    Ik vind jouw stofje super mooi en zou leuk zijn om een jurkje te maken voor één van mijn dochters.

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Prachtig hoor! Die ananassen zijn super! Mooi om de stof in een kleed te zien verschijnen en wat voor één!

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Super mooi kleedje en super stofje. Ik doe hier graag aan mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Een zeeeeer geslaagde jurk in een heel mooi stofje! Ik ding heel graag mee naar die felbegeerde meter, zelfs 2 keer, want ik heb zonet je instagram aangevraagd om te volgen (Annelies Beeckaert) Trouwens, gefeliciteerd met de blogverjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Dat staat je super leuk! Ik volg je nu op Bloglovin' en Instagram en hoop echt dat ik dat metertje win :-) Groetjes Lobke (iets-unieks.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Prachtig kleedje! Werkelijk P.R.A.C.H.T.I.G!!
    Ik doe graag mee voor de mooie ananassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  69. oh zou super zijn om dit te winnen, en wat een prachtige creatie, kleedje staat je beeldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Prachtige jurk. Ook ik zou graag kans maken op zo een leuk stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Leuk jurkje, die ga ik bewaren :) ik doe ook graag mee voor die vrolijke ananasjes

    BeantwoordenVerwijderen
  72. knappe vrouw in een knap ananas kleedje..... zo een vrolijk jurkje... ik ben alvast fan.
    Proficiat met je blogverjaardag.... en natuurlijk doe ik graag mee voor dit leuke ananasstofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  73. wat een vrolijke jurk! Ik waag en gokje en spring in de pot. Ik volg op bloglovin

    BeantwoordenVerwijderen
  74. wat een knap kleedje en wat een prachtige kleur blauw, moest ik winnen, ik maak er ook iets voor mezelf mee. Een topje, dat moet toch lukken uit 1m?

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Wat een leuk kleedje om de lente feestelijk mee in te luiden! Ook ik waag met veel plezier mijn kans op die lap instant-vrolijkheid! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Laten we nog een keertje proberen om iets te winnen... k heb blijkbaar veel geluk in de liefde ;)
    Een prachtig kleedje btw! Je staat er beeldig mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Een prachtig kleedje! Ik bestelde de stof in het zwart, ook voor een kleedje. Maar die blauwe zou ik ook wel zien zitten. Ik waag dus graag mijn kans. Volgen op instagram doe ik al lang. Nog een dikke proficiat met je blogverjaardag, en blijf nog lang bloggen, want ik kom hier graag. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Wat een lijf heb jij toch! En een schoon kleed natuurlijk ook! Ik wil ook wel een kansje wagen op die resterende meter :-) . Enne, mijn blog wordt op 1 maart 1 jaar! Kom zeker ook eens langs dan zou ik zeggen!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! *bloos*
      Natuurlijk kom ik langs, ik ben volger van het eerste uur bij jou!

      Verwijderen
  80. Ik vind het een prachtige jurk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  81. Super mooi kleedje. Klaar voor de lente. Ik doe graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Wauw prachtig! En ja hoor, voor dat meterke prachtstof schuif ik graag aan in deze lange rij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  83. Prachtig ! en ja hoor zo'n give away zeggen we geen neen tegen

    BeantwoordenVerwijderen
  84. Proficiat met je blogverjaardag!
    Prachtige jurk ook! Staat idd heel leuk zo'n cirkelrok, ik zou ook nogal zwieren zenne ;-)
    Ik waag graag mijn kans voor het mooie stofje.
    Groetjes Frullemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  85. wat een prachtige jurk! Super! En hoera voor je blogverjaardag!
    ik doe mee! en volg je ook op instagram :)

    BeantwoordenVerwijderen
  86. Proficiat met je blogverjaardag! Wauw, wat een prachtig jurkje! Die verbeterpuntjes, ik zie ze niet hoor! En zo'n modelletje! Echt jaloers :-(.

    BeantwoordenVerwijderen
  87. Ik heb al heel veel versies van deze jurk voorbij zien komen, maar dit is de eerste die me in de verleiding brengt om het patroon ook aan te schaffen (dit zeg ik niet om extra punten te scoren ofzo hoor, ik meen het echt). Ik vind m prachtig!!!
    En gooi mijn naam ook maar in de hoed, zo'n mooi stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  88. Knap zeg! Wat me ook opvalt zijn jouw smalle benen. Gij model!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt *bloos* Stekkebenen zitten in de familie :-)

      Verwijderen
  89. proficiat met je blogverjaardag en met je schitterend kleedje. Ik kende dat patroon nog niet, maar nu staat het bijgeschreven op het to-sew-lijstje.
    En vermits het stofje ook prachtig is, doe ik graag mee met je give away

    BeantwoordenVerwijderen
  90. Supermooi! Proficiat trouwens!
    En nu eens rap je Instagram-account zoeken! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  91. Wat een heerlijke en vrolijke jurk! Prachtig stofje ook! Ik doe graag mee! Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  92. Proficiat met je blog-verjaardag! Ik ben al een tijdje volger en vind dat je pareltjes maakt! Ik doe graag mee met de give-away. En nu maar duimen!

    BeantwoordenVerwijderen
  93. Wauw! Prachtig! De kleur staat je fantastisch... ik zie een rokje in dat stofje wel zitten... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  94. Zo mooi! Helemaal mijn stijl van kleedje! Waarom volgde ik u nog niet, haha? :-)

    BeantwoordenVerwijderen