donderdag 12 februari 2015

We love zebra's: part II

Het thema van de week in alle kleuterklassen is weer carnaval! Morgen volgt het grote carnavalsfeest en dan mag iedereen verkleed naar school. Net zoals vorig jaar maakte ik een snel en eenvoudig kostuum. Het feest op school valt net samen met dikke truiendag. Het kostuum moest dus combineerbaar zijn met een warme trui.


We love zebras, dat kon je hier al lezen. Heel toevallig scoorde ik een grote lap zebra pels op een fabrieksstoffenverkoop van Max Bloch. "Fabriek" mag je heel letterlijk nemen. Om er te geraken volg je een route tussen de pakhuizen en eens binnen beland je in een enorme opslagplaats met duizende stoffen!

De hoofdbedoeling van de zebra pels was om het matrasje van de wieg, waar mijn beide baby's uitgegroeid zijn, te overtrekken. Een idee voor een knus leeshoekje, dat ik vond op de blog van Le jardin de Juliette. Het ovale Stokke matrasje leent zich daar perfect voor en binnen een paar jaar komt de grotere ovale versie van het spijlenbed ook vrij om de leeshoek uit te breiden.


Terug naar carnaval. Ik maakte de "All in One Hooded Scarf pattern" van Heidi and Finn, een heel veelzijdig patroon met talloze opties. De zebra, onze favoriet, stond echter niet bij de keuzes. Ik gebruikte de oren van een kat, manen werden bevestigd in plaats van dino spikes en uiteraard sprak de stof voor zichzelf. Als u tegen morgen nog een kostuum nodig hebt, dan weet u wat u te doen staat!


14 opmerkingen:

  1. I love zebra's too! En dat koppie, om op te vreten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super cool, heerlijk die laatste foto waar hij het stofje onder zijn neus wrijft, doen ze bij mij ook graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zebra matrasje!!!! Hebben! :-) En wat een schattige zebra-zoon, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super! En dan die bijpassende Charlie nog, heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wil dat matrasje ook! En doe die muts er dan ook maar meteen bij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moh zo tof, ook een zebralover pur sang! En ik heb nog stof over van Livs zebrajurk: een charlie is een superidee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk! En wat staat het leuk met de Charlie. Hij boft maar met zo'n mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een guitig kereltje! Die verkleedoutfit is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze ga ik onthouden voor als onze oudste zijn dinotrui beu is ;-)
    Echt tof!

    BeantwoordenVerwijderen