zondag 22 februari 2015

De vogeltjes fluiten


Daar komt de lente en daar horen vogeltjes bij! Dit prachtige stofje kocht ik in de herfst bij de stoffenkamer en het werd zorgvuldig bewaard voor lentegerief. Deze week zagen we regelmatig een streepje zon en begon het serieus te kriebelen.


Het vintage getinte stofje vroeg om een vintage getint patroontje van Compagnie M natuurlijk. Vorig jaar maakte ik al eens een mini Louisa, verkleind naar maatje 6 à 9 maanden. Nu past mijn meisje al in een 18 maanden, al zit deze maat nog ruim. Hopelijk kan ze er nog heel de lente en zomer van genieten! En ik ben niet de enige die vindt dat Compagnie M en vogeltjes goed samen gaan, kijk maar eens naar deze prachtige flutter birdies.


Dit zachte, luchtige katoentje vroeg om een zomer Louisa: geen voering, enkel beleg. De mouwen zijn die van de Mara bloes, maar dan zonder de vlinder split.


Ik vind haar om op te eten met jurkje en al :-)



Na zoveel foto's voor de nieuwe witte achtergrond op rol heeft mijn modelletje er wel genoeg van. Zie dat snoetje!



stof: Blue bird - Panduro design bij de stoffenkamer
patroom: Louisa dress van Compagnie M
vestje: wintercollectie Fred & Ginger

33 opmerkingen:

  1. Wat is ze gegroeid! Ze staat prachtig met haar nieuwe jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ja, ze groeit als kool, ik kan blijven naaien voor haar!

      Verwijderen
  2. Een prachtig meisje in een prachtige jurk! Wat een kijkers heeft ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé, hé, niet opeten hoor, veel te mooi! Ze zal er toch zeker de zomer mee rondkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, waren mijn dochters maar nog zo klein. Prachtige jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, wat schattig! Het lichtblauwe staat haar mooi! Klaar voor de lente!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een geweldig jurkje, direct zin in de lente

    BeantwoordenVerwijderen
  7. super mooi en super snoezig meisje ... het jurkje ook hé
    gr
    k

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik moest ook gelijk denken aan de post van Marleen. Wat een poppie en zo'n schattig jurkje. Gebruik je een rol? Van wat? Papier zou hier gelijk gesloopt worden...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ja, rol papier van bij kamera express, redelijk stevig.

      Verwijderen
  9. Wauw! wat een leuk kleedje en een super cute meisje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schattige dochter in een schattig kleedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super schattig. Geweldig strakke blinde rits trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig!
    En hoe schattig met die staartjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een lieve jurk! En wat is ze mooi, jouw meisje!
    Ik heb een Flor voor haar, als ze wil ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schatje :-) Je kleedje is ook supermooi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, zo mooi! Wat is ze plots groot geworden, seg! Die kleurtjes staan haar geweldig. En die staartjes! Ik snap dat je ze wil opeten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi meisje en haar lentejurkje! Leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een mooi kindje heb jij! En tegen dat het zomer wordt, past dit prachtige jurkje als gegoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooi stofje,tof model en een prachtige dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldige jurk in een absoluut prachtige stof. Ze staat er beeldig mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ben zo hard fan van jouw dochtertje <3 Mooi jurkje!!! Eloise is bijna 3 en ze past nog perfect in de 2jaar van de louisa, ik vind het fijn dat ze er lang geniet van hebben; dit jurkje ga je nog vaak en lang uit de kast mogen halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ben zo hard fan van jouw dochtertje <3 Mooi jurkje!!! Eloise is bijna 3 en ze past nog perfect in de 2jaar van de louisa, ik vind het fijn dat ze er lang geniet van hebben; dit jurkje ga je nog vaak en lang uit de kast mogen halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo schattig! Ik ben nog steeds verliefd op het stofje!

    BeantwoordenVerwijderen