woensdag 18 februari 2015

Chess sweater



MDH was nog eens aan de beurt... Lang geleden maakte ik een mannenhemd en daar is het bij gebleven. In mannengerief kruipt veel stof en dat was deze keer net de bedoeling. Een grote lap breisel, een hele tijd geleden besteld bij mondepot, nam veel plaats in in mijn stoffenkast.


Mijn oog viel op de Chess sweater uit LMV. Een simpele raglan sweater, die snel in elkaar zit. Ideaal project en MDH content!


Ik maakte maat L na grondige opmetingen. Gezien de lengte van MDH verwachtte ik de sweater aan de korte kant, maar het tegendeel bleek het geval, ik verkortte 3 cm. De mouwen werden wel verlengd met een 3 tal cm.


Benieuwd of MDH deze zelfgemaakte sweater ook voor het werk zal durven dragen of enkel voor boswandelingen in het weekend!


patroon: chess sweater LMV jan 2015
Gestreept breisel van Strass bij Mondepot
Donkerblauwe joggingstof bij Den Depot

16 opmerkingen:

  1. Echt een hele mooie trui! Leuke kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schoon! Maar ik zou het niet verkocht krijgen ... hopelijk is uwe MDH moediger!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ferm. Die trui staat hier ook op mijn to do, alleen zal ik een weigering voor stralende kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ferm. Die trui staat hier ook op mijn to do, alleen zal ik een weigering voor stralende kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En de MDH wil ook nog eens op de foto, wat heb je geluk! Nice work!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moet mij dringend ook terug eens in het mannengerief smijten, als ik dat schoons hier zie. Weet wel niet of mijn man zo kleurrijk zal weten te appreciëren ;-). Alhoewel, hier licht stof met oudroze accent te wachten om verwerkt te worden als mannenhemd, en dat vond hij wat flets ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, dat stofje stak in de webshop al mijn ogen uit, zo verwerkt nog veel meer! Ik duim dat hij de trui niet enkel op boswandelingen draagt, daar is die veel te mooi voor :).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie trui! En hij wilde op de foto én op de blog! Wow, dat ga ik hier thuis eens laten zien ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een mooie combi van stoffen! Ben benieuwd of hij het al naar zijn werk heeft gedragen? Een leuke trui, zie geen probleem! De MDH hier heeft zijn lijstje al ingeleverd, maar ik zie dat nog niet zo zitten ... Maar jij waagde je er gewoon aan, goed zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knap! Lijkt me zeker draagbaar voor het werk, hopelijk vindt hij dat ook. Trui staat hier ook op 'het lijstje' :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tof! Mijn lief/man zit hier ook al een aantal weken te zagen voor die chess sweater :-)) Hij zal er dus binnenkort ook wel (moeten) komen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik plan er ook eentje, merci voor de langemouwentip! De mijne zal iets minder kleurig zijn (de toekomstige eigenaar moet ook zelf zijn akkoord geven, helaas) maar deze is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik zou die ook wel eens willen maken voor mijn wederhelft!

    BeantwoordenVerwijderen