dinsdag 30 december 2014

Goed gemutst het nieuwe jaar in!




Sinds kort heb ik er hobby bij, eentje die je op koude winteravonden gezellig onder een dekentje kan uitvoeren: haken! Op citytrip in New York kocht ik een zachte, dikke wol in verschillende tinten roos met een gouddraad erdoor heen. Het winkeltje Purl Soho is als een magneet, ook al heb je nog nooit een haaknaald (of breipriemen) vastgehad, toch ga je buiten met wol en veel goesting om er meteen aan te beginnen. 



In de winkel was er een professional aanwezig om je net aangekochte wol te spinnen in een kleiner bolletje. Wie weet wat hier de functie van is? Zie hier de man in actie!


En dan nu de afwerkte muts in actie!




Op de website van Pul Soho zijn ook enkele leuke, gratis patroontjes te vinden, zoals hieronder een baby muts voor mijn dochtertje. Ik had nog een beetje stof over van de voering van dit jasje en ik vind haar gewoon zo schattig met een mutsje op!


Het schattigst ziet ze er wel uit met dit lief, roze setje gemaakt door de sympathieke Saskia van S.SewS.  Onlangs had ik erg veel gelukt en won op haar blog de give-away voor een op maat gebreide muts en sjaal met kabels. We zijn er allebei superblij mee, bedankt Saskia!


Voor iedereen nog een warm 2015 toegewenst!

11 opmerkingen:

  1. Heerlijke nieuwe hobby! Wees gewaarschuwd, het is enorm verslavend... De meneer op de foto wikkelt de wol van een streng op een bolletje. Net gesponnen wol zit vaak op strengen, maar het breit en haakt nu eenmaal makkelijker met een bol. Da's alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haken is super (en verslavend) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moh seg, wat een PRACHTIGE muts! Ik kan (nog) niet haken en leef me het liefst uit met mijn naaimachine, maar zo'n plaatjes kunnen me wel over de streep trekken, hoor! Lieve groet, Victorine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh smelt, die laatste foto zal ik zeker pinnen. Wat een schoon kind, blij dat het haar zo goed staat!
    En blijkbaar tegelijk een microbe doorgegeven. Wat een prachtige wol kon jij bemachtigen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige mutsen!!! Hele mooie wol die je gebruikt hebt! Groetjes, Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie wol en leuke muts! Inderdaad verslavend hoor dat haken en breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh mooi zeg die muts !!! Nog een hobby! het kan niet op daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weeral knap resultaat! Misschien een ideetje voor bij De Bezige Beziekes ;-). Ik haak al een tijdje maar naaien is toch nog net iets leuker! Je hebt niet alleen sneller resultaat maar je hoeft ook niet te tellen. Mooie muts voor je dochtertje! Die ga ik ook eens maken. Dank je wel voor de link!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige wol! Die vele kleurschakeringen die erin zitten zijn super. Ik ben hier ook aan het haken geslagen. ( En heb een deel uitbesteed aan oma ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik loop hopeloos achter met het lezen van blogs... Wat een gave muts, zeg!! Maar die dochter van jou, die steelt toch even de show met die mooie ogen!

    BeantwoordenVerwijderen