vrijdag 26 december 2014

Fabric Fanatics van Mondepot



Katelijne van Mondepot bedacht een geweldig, leuk concept: The Fabric Fanatics! Gratis nieuwe stofjes uit de webshop om iets mee te naaien (weliswaar tegen een deadline en dat heb ik geweten ;-) en nadien een fotoshoot in een gezellige, kleine groep. Aangezien ik een complete Fabric Fanatic ben, schreef ik me onmiddellijk in! Samen met Lindsy en Dorien, 2 super sympathieke dames, werd ik geselecteerd voor het thema "outdoor". Ik ben nu niet meteen een outdoorsy girl, even zat ik met de handen in het haar over wat ik ging maken...


La Maison Victor bracht raad. Ik zou 2 stuks maken, die konden dienen voor een feestelijke winterbarbecue, passend in het thema en de tijd van het jaar. Voor mijn zoontje maakte ik het Fil vestje in een jeansstof met witte krijtstreep, uiteraard van Mondepot. Het streepje werd in de andere richting gebruikt voor de paspelzakken, waar ik hard op gezwoegd heb. De glanzende stof voor de rugzijde en de knopen kocht ik op citytrip in New York.


Voor mezelf werd het de Emma dress, eveneens uit het winternummer van La maison Victor. De stevige stretch stof leek me heel geschikt om het zwierige rokdeel met stolpplooien voldoende te laten doorhangen. Het advies van LMV was immers: kies een stof die zwaar genoeg is.


Om het geheel wat winterser en meer outdoor te maken, combineerde ik met een korte cirkelsjaal in nepbont. De schouderstukken zijn gemaakt uit zilveren kunstleer van bij Bellelien



De open rug stond initieel teveel open ter hoogte van de taille, dat werd opgelost door het toevoegen van een extra elastiek. Ook naaide ik de 2 rugflappen volledig aan elkaar vast, vertrouwen op 3 knoopjes vond ik riskant. De knopen zijn dus niet functioneel en ik dien me uit mijn jurk te wurmen via de rits in de zijnaad, maar eens aan blijft wel alles netjes op zijn plaats!



Dat wou ik toch even bewijzen aan de hand van nog enkel zelfgemaakte pirouette foto's. Alle bovenstaande foto's werden gemaakt door Frieda Van Hauwaert, waarvoor dank.


Ook mijn zoontje heeft al veel succes gehad met zijn chic vestje deze kerstdagen! Het bijpassende strikje werd simpelweg op zijn T-shirt gespeld.


Katelijne het was een superfijne ervaring! De dag van de fotoshoot was het ijzig koud, maar het warme gezelschap maakte alles goed!






22 opmerkingen:

  1. Geweldig mooi weer, de jurk staat je geweldig en je zoon is super stoer met zijn vest!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, knap Sylvia! Je zoontje én jijzelf! Die rug is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Ik heb ook de Emma jurk gemaakt voor de feestdagen en worstel ook wat met het rugpand. Ik denk dat ik het ook ga vaststikken zoals jij deed. Dat Fil vestje ga ik ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel geslaagd, beide! Zo'n jeansstreepje blijft altijd mooi. Het jurkje trok ook al mijn aandacht. Staat jou heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super je te mogen ontmoeten! Dat moeten we nog eens overdoen! Jouw kleedje vond ik prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw!! Jullie zien er allebei stralend uit! En de Emma jurk is op je lijf geschreven (of genaaid dan toch). Tof!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, wat een mooie creaties maakte je! Prachtig de jurk en het gilet en strikje staat je zoontje schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wat een mooie outfits! Super gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt heel knap seg!!! En zo schoon assorti zijn jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo gezellige foto's :-). Mooie outfits ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie versie van de Emma jurk, en de rug is inventief aangepakt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Designer fabric at discount prices. Choose from home decor, fashion, upholstery and drapery fabric for your projects at My Fabric Connection.
    silver state fabric monaco mist

    BeantwoordenVerwijderen