woensdag 19 november 2014

We love zebras!

Een nieuwe webshop met prachtige stofjes opende zijn deuren. Petite Couture biedt een heel fijne selectie aan, je laadt er je winkelmandje zonder problemen overvol. De zebra sprongen er meteen uit, we love zebras!


Het werd een moeder en zoon outfit voor de grootste zebrafans in huis. Voor de zoon een Charlie van zonen 09 en voor mezelf het patroon voor appelen en peren uit "zo geknipt 2".


Sowieso zou het een zonen 09 patroon worden, maar ik heb getwijfeld tussen een Theo in tricot of toch een eerste Charlie. Uiteindelijk koos ik voor het snelste project met het minste kans op mislukken voor mijn geliefde zebrastofje. Jullie al ervaring met Theo in tricot? Dit staat zeker nog op de naaiplanning.


De zoon is zeer tevreden met zijn superzachte zebratrui! Geen probleem om hem dit truitje te laten passen, maar foto's "in rust" bleken wel een brug te ver. Hier enkele foto's van team zebra in actie.




Mama mocht ook mee voetballen in haar zebra top, duidelijk niet één van mijn talenten :-) Deze top naaien daarentegen, dat kan ik wel supersnel, eens het patroon getekend is.



Fantastisch vond ik het om dit patroon zelf op maat te tekenen met de duidelijke zo geknipt instructies. Een waar mirakel dat een top gebaseerd op een reeks berekeningen en puntjes verbinden zo goed kan passen. Hier volgen zeker nog versies van zoals hier en hier met katoenen voorpand.



De zebra knopen zijn stofknopen gemaakt uit restjes zebra. De zwarte stevige tricot/boordstof komt van bij MonDepot.




18 opmerkingen:

  1. Moeder-zoon outfit ! Wat een tof idee !!! En zo mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Top! Ik maakte zelf onlangs een gingerbread in tricot en dat viel heel goed mee, niet twijfelen dus :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk setje! Staat jullie mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoon, gewoon schoon!
    En verslavend, die zo-geknipt-tshirts ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, in mijn hoofd zitten al zoveel leuke combinaties voor een hele reeks zo geknipt t- shirts! Nu nog tijd vinden voor bandwerk...

      Verwijderen
  5. Zebra's, hier nog een fan! En die knoopjes maken de top helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig, een mama en een zoonversie.
    Heel geslaagd! Die zebraknoopjes zijn een leuk accent, ik ben fan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Team zebra fleurt mijn zondagavond op! Zowel moeder als zoon staan er prachtig mee! Kindjes laten stilstaan om te poseren... dat moet wel zo ongeveer dé uitdaging zijn van de bloggende naaister :) De knoopjes zijn inderdaad heel leuk gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen