zondag 30 november 2014

Hip hip Hoera voor de Bomma!


Vandaag was het feest, groot feest voor de Bomma haar negentigste verjaardag! Ze kreeg een zelfgemaakt cadeau om haar nieuwe woonst op te vrolijken. De Bomma woonde tot een maand geleden nog volledig zelfstandig in haar appartement, maar nu is de tijd gekomen voor een service flat.


Ik maakte 2 kussens in de mooie aubergine Aves chatter dim. Voor het grote kussen combineerde ik met een zilveren paspel en een streelzachte nepbont van bij MonDepot. Voor het kleine kussen gebruikte ik een katoentje uit mijn voorraad. Het bijpassende deken komt van ikea, van breien en haken heb ik geen kaas gegeten, maar daar komt binnenkort misschien wel verandering in...


Voor deze gelegenheid kreeg haar enige achterkleindochter ook een nieuwe jurk! Een eerste project uit het nieuwe boek SVDZ 2. Je kan er je eigen jurk samenstellen uit een waaier aan voorpanden, ruggen en rokken. Ik koos voor de open rug met een feestelijk lintje als sluiting en de basis rok.


De patronen in het boek starten vanaf maat 92, dus ik verkortte zowel het bovenstuk als de rok. Het kleedje zit nog steeds vrij ruim voor mijn binnen-1-week-1-jarige. Ze zal nog lang plezier hebben van dit prachtige stofje van Spoonflower. Morgen loopt daar trouwens een actie met gratis wereldwijde verzending, allen daarheen!


De Bomma zag dat het goed was! Zie haar daar staan blinken, de eerste "staande" foto's van mijn meisje op de blog. En volgende week volgt er alweer een groot feest... Haar verjaardagsoutfit hangt al klaar en is volledig zelfgemaakt tot en met de schoentjes toe :-)



11 opmerkingen:

  1. Leuke outfit! En ik ben ook erg benieuwd naar haar verjaardagsoutfit! En? Ben je al besmet met het schoentjesvirus? ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een hippe kussens, daar kan ze de show mee stelen! Fijne verjaardag alvast, ben heel benieuwd, dit vind ik alvast een top-jurkje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Uit Spoonflower stofjes kan je geweldig mooie jurkjes maken, zoals jouw verjaardagsjurkje, he. Zal ik morgen aan de free shipping actie kunnen weerstaan? :-)

      Verwijderen
  3. Ik ga niet kijken naar Spoonflower, ik klik niet! Neh. In plaats daarvan ga ik hier wat langer genieten van al dat schoon gerief! Bomma goed en knus geïnstalleerd en een prachtige achterkleindochter. Schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. schoon gerief zeg! En wat een tip van die spoonflower... Misschien eens het overwegen waard verschillende pakketjes te laten opsturen zodat je geen douanekosten hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Uw bomma heeft dik sjans met zo'n kleindochter! Mooi! En dat kleedje is ook prachtig, maar dat van die spoonflower, dat had ik beter niet geweten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg mooi, zowel de cadeaus als de jurk. Ik vind die vogelstof echt super. Welk schoentjes patroon gebruik je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik gebruikte het natty janes leather baby shoe pattern, daarover later meer!

      Verwijderen
    2. Echt? Dat zou ik niet gedacht hebben. Ik ken dat patroon en daarbij zijn de voetjes veel minder verpakt. Ik vind die zijflappen erg leuk erbij. Dus mocht je nog een tutorial willen schrijven ;)

      Verwijderen
  7. Mooie kussens en een heerlijk blij meisje! Ik ben benieuwd naar je feest-outfit!

    BeantwoordenVerwijderen