woensdag 29 oktober 2014

Pied de poule + Leather

Na de 2 warme truien voor de kids, nog eentje voor mezelf. Ik greep terug naar mijn aangepast patroon van de Leather Sweater van LMV.


Geïnspireerd door de zwart-wit trend botste ik op dit Pied de Poule stofje bij Liesellove. Het is een stevige, dikke tricot van het soort dat bijna volledig droog uit de wasmachine komt. Het zwarte kunstleer komt van bij Bellelien. Ondanks de synthetische materialen is de sweater verrassend zacht en aangenaam om te dragen!

Een modegevoelig truitje dat dit seizoen heel vaak uit de kast zal komen. Zeker in combinatie met deze comfortabele Maruti shoes.


Nog een feetie als afsluiter :-)


22 opmerkingen:

  1. Mooi! Selfish sewing, zou ik ook wat meer moeten doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't is schoon geworden ! ik val wel voor zwart/witstofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooo ! Ik heb dat pied de pouleke hier ook liggen met als bestemming een lekker makkelijk truitje voor mezelf ! Supermooi !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Love it! Heerlijk, die truien deze winter

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja! Echt tof! En die Maruti shoes zijn zalig hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, super comfy, he! Perfect voor achter de kids aan te lopen.

      Verwijderen
  6. Vond het stofje ook leuk, maar wist niet zo wat ik er voor mijzelf van zou kunnen maken. Leuke truitje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi!!! Spijt dat ik dit stofje dan toch niet heb meegenomen op het stoffenspektakel waar ik vorige vrijdag langsging.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke sweater! De oudere dames in de naailes spreken dan over 'diolen', zal nu waarschijnlijk de modernere versie zijn. Kan het leder ook gewoon in de was?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Diolen dus, ik leer bij, bedankt voor de info! Ja, al verschillende keren gewassen zonder probleem!

      Verwijderen
  9. Heel tof! Lijkt met heel comfortabel én makkelijk tegelijk. En van dat leer, dat vroeg ik mij ook af, kan je dat gewoon wassen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 'T is kunstleer, dus dat wast zoals plastic veronderstel ik. Verschillende wasbeurten op 30 graden was geen probleem.

      Verwijderen
  10. I love it.
    Too bad I don't understand your comment!! I would have loved to know more about it...
    I just understood "pied de poule" (I'm French ;)
    Anyway, well done for your work...
    WeeChOO
    weechoo.canalblog.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci! I wrote in the comment that the leather at the shoulders is fake leather, so there's no problem to wash it.

      Verwijderen
  11. Knappe trui !! Echt een afdrager, die geraakt uw kast nie meer in!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Welke maat heb je voor jezelf gemaakt? (Welke maat heb je normaal?)
    Heel mooi trouwens !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maakte kindermaat 164, met was aanpassingen, zoals versmallen van de mouwen. Normaal shop ik niet op de kinderafdeling, wel bij dames maat 36 :-)

      Verwijderen