maandag 6 oktober 2014

Patroontest Charles Pants Compagnie M

Toen Marte een oproep lanceerde voor een patroontest van de Charles, dacht ik "Yes, eindelijk een Compagnie M patroontje geschikt voor jongens"! De dungarees vond ik meteen vet cool, maar ik vreesde dat mijn zoontje daar anders over zou denken... Mijn gewoontediertje zou het liefst elke dag zijn trui met de hond aandoen, dus de Charles pants was al gewaagd genoeg voor hem. Ochtendlijke discussies over welke kleding aan te doen, ik had niet verwacht die te moeten voeren met de zoon van drie. Dat beloofd voor wanneer de dochter dezelfde leeftijd zal hebben...



Ik koos dus voor de Charles pants en werd geselecteerd voor de patroontest: Hoera! De eerste testversie was veel te ruim, maar dat lag deels aan mijn keuze voor maat 3 jaar. Mijn zoon is van het lange, smalle type met een lengte van een 4 jarige en een heup/taille van een 2 jarige. Bij de tweede testversie versmalde Marte de broekspijpen van het patroon en ik maakte maat 2 jaar verlengd tot maat 4 jaar. Een knopenelastiek voegde ik uiteraard toe om de broek goed te doen aanpassen.



Deze testversie is een shot in de roos, mijn zoontje vindt het een top broekje om in te spelen! De cobalt blauwe stof is een aangename stevige en dikke stretch-stof  en ook de zakken en broeksband zijn gemaakt uit tricot, allebei van bij  Mon Depot.



9 opmerkingen:

  1. Mooi! Dit lijkt me een superdeluxe-retro-sporty broekje, dus gelijk heeft hij om ze leuk te vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb blijkbaar rare kinderen; hier wordt zonder uitzondering gedragen wat ik klaar leg ;). Dat terzijde, ik vind 'm schoon, uwe Charles - en ik ben helemaal fan van dat tricot stofje... Heb je dat er zo tussen gestopt of het je daar een vaste versteviging bij gebruikt tegen het rekken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van zo'n rare kinderen kan ik enkel dromen ;) Nee, geen versteviging, maar het is wel heel stevige tricot!

      Verwijderen
  3. Super mooi! Thanks om twee keer mee te testen! Ik zette je broekje mee op Facebook trouwens. M

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Marte! Jouw patronen test ik met plezier, laat de Lotta voor dames maar komen!

      Verwijderen
  4. Que bonitos!!
    Te dejo este enlace por si te interesa:
    http://diymiscosasdecasa.blogspot.com.es/2014/09/iniciativa-diy-kids.html

    BeantwoordenVerwijderen