zondag 26 oktober 2014

KCW oct 2014: #2 Olé

De Olé van zonen 09 vroeg wat meer werk dan een uurtje naaien per avond, maar je hebt dan meteen 2 truien voor de prijs van 1. Ik maakte de volledig omkeerbare Olé met kap en kampsnaps. Mamasha weet voor haar patronen altijd prachtige "volwassen" stoffen te kiezen, die haar zoons zo goed staan. Mijn zoontje houdt echter nog van "kindertricot" en gezien zijn 3 jaar, komt hij er wel mee weg denk ik :-)

De buitenstof is een "storybook" op zich, het thema van de KCW. De hele noordpool is vertegenwoordigd: eskimo's, iglo's, walvissen,...


De binnenzijde, die zeker ook gezien mag worden is een warme joggingstof van Den Depot.


Het naaien op zich ging vlot door een combinatie van de naaimachine en overlock te gebruiken. Eén kleine aanpassing, de bovenste kampsnap plaatste ik een stuk hoger dan op het patroon staat aangegeven, zo sluit de hals mooier aan.


In een fotoshoot had de zoon niet veel zin, dus u zal het moeten doen met enkele snap shots.


Doel bereikt voor deze KCW: elk kind is een warme trui rijker! Natuurlijk had ik bij deze Olé nog graag een Cisse gemaakt en ook een Charlie zou er mooi bij passen. Altijd meer plannen, dan tijd, hé.

7 opmerkingen:

  1. Deze tricots passen zeker voor een 3jarige! Ik ben echt helemaal fan, van beide kanten! En jouw zoon, wat een knap kereltje! Die gaat nog hartjes breken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet ervan om lekker 'kleuter'spul te maken, dan heb je nog vele jaren voor de rijpere versies!
    Goe bezig geweest hoor, die broekjes kunnen nog steeds hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap, ziet er ook super comfy uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi ! (zelfs mijn zoon van 9 houdt af en toe nog van leuke kids printjes !)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke stoffencombinatie. En wat staan de kleuren hem goed zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh zo tof seg! Ik hoor overal dat het veel werk is maar wel het werk waard :)

    BeantwoordenVerwijderen