woensdag 1 oktober 2014

I'm joining the I [heart] Marcel Marlier Sew Along!


Als kind was ik grote fan van Tiny, ik had een hele collectie. Met de jaren is mijn collectie echter zoek geraakt, maar op de rommelmarkt vond ik genoeg inspiratie om mee te doen met de "I [heart] Marcel Marlier Sew Along". 


Wat een geweldig initiatief van Straight Grain & Sewpony! It brings back childhood memories :-) Ik lees de boeken nu voor aan mijn zoontje en hij luistert geboeid. Mijn dochtertje is nog een beetje jong voor Tiny, maar niet voor een Tiny dress! Eigenlijk is het een Hanami dress, net zoals de Tinny dress van de hand van Straight Grain. 


Een Hanami naaien stond al lang op mijn verlanglijstje en nu mijn meisje bijna 10 maanden is, past ze eigenlijk in het kleinste maatje van het patroon. Ik maakte de versie met uiteraard de klassieke witte Tiny kraag en voegde er een mini stropdasje aan toe net zoals op de tekening van Marcel Marlier.


De mouwen liet ik achterwege en combineerde met een body met fronsmouwtjes met een witte kant look. Mijn mini Tiny wordt vast en zeker een even grote Tiny fan als haar mama!


Stoffen: metamorphosis quartz bij bambiblauw en mintgroene katoen met zilveren dots gekocht op de leuke mamamarkt, maar aan welk kraam kan ik me niet meer herinneren...


Ik kijk al uit naar het vervolg van deze sewing series! Als ik zie wie er allemaal nog in de line-up staat, dan is er nog veel moois op komst!

15 opmerkingen:

  1. Tiny is echt zo hard jeugdsentiment he!
    Heel knap kleedje heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow, zo mooi! Ik ga ook meedoen, alleen ben ik niet zo snel :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tijd tot november, he. Deadline is nog ver :-) Kijk er naar uit!

      Verwijderen
  3. Mooi! Leuke body met mouwtjes, ik wist zelfs niet dat dat bestond :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, wat schattig. Maar wat heeft ze ook een prachtige ogen! Net Tiny! ; )
    Tot november? Misschien dat ik dan toch ook nog wat ga maken. Ik kon vroeger echt wegdromen bij de plaatjes! Maar had er nooit iemand over gehoord, maar was blijkbaar niet de enige! ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. How cute!! Thanks so much for joining in!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. maar hoe ontzettend schattig is dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is echt waauw! Zo'n mooie kleurtjes en dat stropdasje is te schappig! Tot nu toe mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo'n mooi kleedje, en zo mooi gefotografeerd! Die Tiny-outfit is ook een van mijn favorieten. Super dat je meenaait!
    an

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik vond het super om mee te doen!Inspirerend om de links naar al die verschillende Tiny outfits te zien...

      Verwijderen
  9. superleuk gedaan! Voor mij één van de meest geslaagde jurkes van de Marcel Marlier Sew-Along!

    BeantwoordenVerwijderen