zaterdag 20 september 2014

Tricot babykleedje


September en oktober zijn babyboom maanden in onze vriendenkring. Om al deze nieuwe baby'tjes binnen een redelijke termijn van een presentje te voorzien, zocht ik een leuk quick & easy project. Voor jongens kwam ik al snel uit op het gratis jumpsuit patroon van Kiind.  Tricot is toch zo aangenaam voor die zachte babyvellekes, maar voor meisjes vond ik geen tricot kleedjes naar mijn goesting. Dan maar zelf tekenen, er moet voor alles een eerste keer zijn! Ik baseerde me op één van de eerste tricot kleedjes van mijn dochter.


Mijn dochtertje wou ook graag een nieuwe versie van haar favoriete comfy kleedje, dus vergrootte ik het patroon naar maat 9 - 12 maanden. Voor mijn fijn meisje zit het als gegoten, maar ik wacht nog even op de feedback van 2 collega's "Bezige biezekes" voor ik ook dit patroon online zwier. 



Aanvulling 4/1/2016:
Voor wie samen met mij aan baby bandwerk wil doen, is het kooppatroon de Lila dress beschikbaar.


37 opmerkingen:

  1. Oh! Het eerste baby meisje dat geboren wordt, hangt eraan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Spijtig dat ik geen babymeisje meer heb

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! En wat tof dat je het zelf getekend hebt, met tuto nog wel! Waar heb je het stofje gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Konijnenstofje komt van de Fragile uitverkoop. Je kan je op website inschrijven om de data te ontvangen.

      Verwijderen
  4. Zo tof seg! Dat ga ik snel eens uittesten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig kleedje maar ik heb maatje 86 nodig ... ��

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi kleedje, wil het heel graag maken, maar mijn dochtertje zit al aan maatje 68 dus ik wacht op het grotere patroontje :-D Alvast bedankt vior de duidelijke tuto!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel leuk! :)
    zou dat lukken om dat met schaal printen naar een kleiner maatje te zetten denk je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan proberen, maar zou het zeker niet te klein maken. De maat is gebaseerd op mijn dochter en dat is fijn prutsemieke al vanaf haar geboorte. Laat zeker iets als je het kleedje maakt, he!

      Verwijderen
  8. Wij verwachten ons eerste popje met de jaarwissel... Patroontje geprint en ideetje gepind! wordt vervolgd... (en alvast Merci!)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk zeg! Voor een kraamvisitie ga ik deze zeker eens gebruiken!
    En ook leuke jumpsuit maakte je. (Ik heb hetzelfde stofje ook nog liggen voor zo'n zelfde jumpsuit)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super! Ik probeer 'm zeker! Nog één babymeisje op het geboortecadeaus lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik verwacht hier geen grote babyboom meer in mijn omgeving, maar zo allerschattigst !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zijn echt heel mooi geworden. Mijn eerste ervaring met tricot wat een babykleedje betrof, was niet zo een goede ervaring. Na het zien van dit bericht wil ik toch nog eens een poging wagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gaaf, zeg! Ik had ook al tevergeefs op het net naar een tricot babyjurkje gezocht.Dit komt echt als geroepen! Je hoort nog van me...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk patroontje, deze heb ik meteen gepint voor mijn to do lijstje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik heb het gemaakt vandaag wat een super tutorial!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik kijk al uit naar grotere maatjes ;)

      Verwijderen
    2. Tof, je mag altijd een foto van je creatie mailen naar sylviapintens@gmail.com. Ik ga werk maken van maatje 1 jaar en ook van een pagina om al jullie creaties te tonen!

      Verwijderen
    3. u hebt mail :)
      en ik kijk uit naar maatje 1 jaar ;)

      Verwijderen
  16. Wauw, heel mooi! Ik heb het zonet gemaakt (babykadootje) en ben heel tevreden met het resultaat. Merci voor patroon en uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn om te horen! Altijd benieuwd naar het resultaat!

      Verwijderen
  17. Maat 62 is jammer genoeg reeds te klein. Is er al een groter patroontje beschikbaar? (maat 74-80 zou ideaal zijn)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Zeker! Kijk maar op het tabblad tutorials, daar vind je maat 80. Laat maar weten of het past en een fotootje mag ook!

      Verwijderen
  18. Hier stopt mijn zoektocht naar een patroon van een tricot kleedje ;-) Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mijn eerste jurkje in tricot gemaakt dankzij jou geweldige uitleg! Dank daarvoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hallo, ik ben gek van dit jurkje en zie dat er mensen zijn die de uitleg (patroon?) vonden... ik vind het nergens ... :-( kan je me op weg zetten aub? groetje marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ondertussen is dit patroon te koop bij Compagnie M: Lila dress!

      Verwijderen