zaterdag 6 september 2014

Gig and Tilly = BFF


De Gig jurk en ik, niet meteen liefde op het eerste gezicht. Ik kocht het patroon in een opwelling aan een soldenprijsje in de Veritas. Kort nadien zag ik in blogland verschillende prachtige versies verschijnen zoals die van haar en haar.



Er gingen echter weken voorbij voor ik aan het kleed begon... Twijfel over de stofkeuze sloeg toe. Het recept schreef een soepelvallende crèpe voor, maar ik had mijn zinnen gezet op een laatste zomerkleed in de prachtige voile Triangle Tokens van bij Bellelien.


Bij de eerste pas deed het kleed me denken aan dit zomerse flodderjurkje. Heel schoon, maar wel een slaapkleed, niet bepaald geschikt voor een feest. Haar Gig is trouwens ook echt WAUW! Met het ceintuur, waarin ik een gouden paspel verwerkte zag het mijne er al iets beter uit. Het pof effect ter hoogte van de mouwen en de achterzijde vind ik wel een blijvend probleem. Waarschijnlijk is de voile dan toch niet soepel genoeg. Verder heb ik het kleed zo'n 15 cm verlengd om het deftig te houden.


De oplossing om de Glam factor uiteindelijk gevoelig te verhogen kwam van Mieke, zij maakte op de valreep van haar deadline een gouden Tilly I. Dat lumineuze idee heb ik dan even nageaapt, bedankt Mieke! Ik maakte de Tilly II in Mufko stoffencombinatie met het gouden kunstleer wederom van bij Bellelien.


18 opmerkingen:

  1. Ik kocht vanmiddag precies dit stofje, er was nog een stukje van 30 cm over! Is het niet zo dat het gewoon moeilijker (en kritischer) naaien is voor jezelf?? Gave clutch met dat gouden stofje gecombineerd! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En wat ga je maken met het stofje? Ja, inderdaad voor jezelf naaien en tevreden zijn is veel moeilijker. Een uitdaging, hé :-)

      Verwijderen
  2. Wow! Echt schoon! Ik herken het kritische gedeelte, maar laat je niet vangen, dit heeft een hoog glam gehalte! Tilly héél mooi, en die stof sloeg ik gelukkig ook al in!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! En het tasje maakt het inderdaad helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel mooier dan mijn Gig! Fantastische outfit <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jouw Gig mag er zeker zijn, ik vind de smock bij jou zo tof!

      Verwijderen
  5. De gig is een kleedje dat bij iedereen niet al te gemakkelijk verliep. Ik heb het niet verlengt en ben dan maar voor een lange blouse gegaan!
    De jouwe is echt goed gelukt! Mooie combinatie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey,
    Geslaagde combinatie, Heel mooie kleedje.
    Veel creatieve groeten Veritas Team.

    BeantwoordenVerwijderen