vrijdag 8 augustus 2014

Recycle project: Part I


Ik ben een grote fan van Juffra Toertjes, niet in het minst omdat ze 10 kinderen weet groot te brengen, maar ook omdat ze telkens opnieuw schatten uit de kringloopwinkel weet om te toveren tot echte pareltjes! Onlangs ging ik voor het eerst langs bij de kringloopwinkel in onze buurt. Stofjes kon ik er niet vinden, wel 2 kledingstukken, die een 2de leven verdienen. Het 2de recycle project volgt nog...


Ik koos een onverslijtbaar wielertruitje in een dikke geweven rekstof. Geïnspireerd door een recente post van mamasha, zag ik er meteen een Pim in.


De naadwaarde tekende ik erbij op het patroonpapier, zodat ik goed kon zien dat alle patroondelen pasten. Zoals u ziet heb ik zelfs nog een half truitje over!


Het werd een echt retro shortje, waar mijn kleine circusartiest makkelijk in kan bewegen. Het lintje van de veritas dat ik toevoegde, kostte het dubbele van het kledingstuk zelf!






De poppenwagen is een schat die ik vond op Kapazaa. Leuk om foto's mee te trekken en als mijn lief popje er zelf niet meer in past, mag ze met haar popjes rondrijden!

13 opmerkingen:

  1. Super toffe short! en al helemaal als die uit een wielertruitje komt. Lange leve de retro-wieltenue! Met de huidige wielertenue is hooguit nog een badpak te produceren. Schoon foto's ook, met die achtergrond en bijpassende attributen (incl. baby)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ja, zo'n baby'tje in een poppenwagen verhoogd het schattigheidsgehalte van de foto wel :-)

      Verwijderen
  2. Wat leuk zeg! En het lintje maakt t helemaal af, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk herwerkt ... Ziet er snoezig uit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moh, dat is de max! Echt superschoon herdaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof gedaan! Bij mij zijn de ritsen doorgaan ook het duurste van de hele outfit... Recycleren geeft zoveel voldoening en maakt het echt uniek!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. een pracht van een recycle-Pim, ik ben fan.

    BeantwoordenVerwijderen