zondag 31 augustus 2014

Mini Maëlle


Gisteren volgde ik de workshop Maëlle gegeven door An, de sympathieke  dame van Iene Miene herself! Aan een jasje had ik me nog niet durven wagen en Maëlle leek mij het ideale patroon om mee te beginnen, weliswaar onder deskundige begeleiding.


An spotte al van ver wanneer het mis ging en heeft bij mij toch een paar keer moeten ingrijpen om het jasje tot een goed einde te brengen. De workshop ging door in het leuke winkeltje Pand 42, een adresje vol verleidingen, zeker als je er een hele dag doorbrengt :-)


Dossier "de aanpassingen" op z'n Khadetjes: het kleinste maatje van het patroon 86 werd met de hulp van An verkleind tot ongeveer maatje 80. De jas werd 3 cm verkort (bovenpanden 1 cm en onderpanden 2 cm) en 2 cm smaller gemaakt. Ook de mouwen werden aangepast op haar maat, al zit er nog wat groeimarge op.


Thuis gekomen was het jasje zo goed als afgewerkt op de knoopsgaten na en laat dat net niet mij sterkste punt zijn. Als iemand tips heeft om automatische knoopsgaten te maken in dikke stoffen, laat zeker een reactie na. Mijn Pfaff bleef maar haperen en na vele pogingen heb ik de knoopsgaten "handmatig" gemaakt. De prachtige pink panther knopen komen van bij Georgette.



En dan de foto's met het jasje aan! Het jasje past perfect op de opgerolde mouwtjes na. Geen probleem, want dan komt de mooie voering in het Wander Woods stofje van bij Bellelien piepen. De mantelstof zelf laat zich moeilijk fotograferen, het is een stof van MDN van bij Mondepot in wondermooie aqua tinten met een zilverdraadje door. 



Mijn prinsesje ziet er zo "volwassen" uit in dit jasje of komt het misschien door haar nieuwe coupe? De haartjes zijn voor het eerst geknipt, alweer een mijlpaal bereikt!



22 opmerkingen:

  1. Super! In het echt is hij nog mooier!

    An heeft ons indd super begeleid :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het staat je dochtertje beeldig!! Ik ben blij dat je tevreden bent met het resultaat en de workshop!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was een super dagje ongestoord naaien met een super resultaat!

      Verwijderen
  3. Ik vind het echt prachtig! Het is af tot op de voering en je dochtertje is een echt poppetje ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel knap jasje! Mooie knoopjes heb je erbij gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Cutiepie!!!! Ze is om op te eten, met jasje en al!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap zeg! En wat een schatje met het jasje aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooohhh... Deze zou ik zo kopen voor mijn dochter! Die voering... Goed gevonden, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtige jas! voor de knoopsgaten: een stukje scheurvlies bovenop je stof leggen helpt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die groeit precies iedere blogpost ;) en gelukkig kan dat mooie jasje nog wat meegroeien!
    -ik lag trouwens strike met je 'dossier' ;)-

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een pareltje! Alles klopt, de stof, de voering, de paspel de knopen en de dochter. Ze zijn voor elkaar gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik was nog aan iets aan het denken: ivm de knoopsgaten, ik leg een stuk "stitch & year" vlies onder de stof, en dan lukken knoopsgaten heel goed. Ik heb het wel nog niet geprobeerd bij hele dikke stoffen maar ik naaide al verschillende jasjes met buitenjas/voering/tussenvoering en dat lukte wel zo. Vanavond moet ik nog knoopsgaten maken in een teddyjasje voor Eloise, ik ben benieuwd wat dat gaat geven...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip, ga ik zeker proberen! Al benieuwd naar je teddy jasje!

      Verwijderen
  12. Schoon jasje en ook het binnestofje is zoo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen