zondag 27 juli 2014

Blij als een kind

ben ik met mijn rimpelrokje :-) Ja, u leest het goed, geen schattig mini rimpelrokje voor mijn dochter, maar eentje voor mezelf. Moet kunnen vond ik, al wou ik wel een rimpelrokje waar wat meer "model" in zat. Het all-in-one examen rokje uit het boek van Mme Zsazsa  was hiervoor het geknipte patroon.


De stof Gnome Pants van Cotton + Steel, hier gespot en gekocht bij Bellelien is werkelijk prachtig! Dit is geen gewoon katoentje, maar "lawn". Ik zocht het even voor u op wat lawn precies betekent: deze stof bestaat uit een groot aantal fijn gekamde garens, wat resulteert in een zijdeachtig gevoel.


Nog niet wetende wat ik precies ging maken, bestelde ik slechts één metertje van dit mooie stofje. Het werd een hele puzzel om hier een volwassen maat uit te knippen. Het beleg kreeg ik er echt niet meer uit en dit knipte ik uit een effen bijpassend katoentje.


Het zedige 60 cm lange rokje van Mme Zsazsa werd ook een 15 tal cm ingekort, het is ten slotte zomer, hé. De fluo roze paspel gevonden bij veritas maakte het geheel af.


Een heerlijk rokje om te dragen, zijdezacht en luchtig aan de benen!



15 opmerkingen:

  1. Jouw model doet dat rokje alle eer aan. Zooooo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw! prachtig stofje, super rokje! Ik zou ook blij zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier heb ik ook een metertje van liggen! Groot gelijk om dit stofje voor jouzelf te reserveren, je staat er super mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooi, super, ik hem deze net voor mijn driejarige gemaakt, maar ik denk dat ik hem ook maak voor mezelf, erg mooi zeg en leuke stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Uit een meter stof, knap zeg en perfecte lengte zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super mooi! Toch wel 1 van mijn favo stofjes op dit moment! :-)
    De rok staat je beeldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig rokje, zeg! En het staat je supermooi.
    De stof is inderdaad super. Mijn vingers jeuken om er ook nog eens een babykleedje in te maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik zou graag dat babykleedje met plooitjes van Ava eens maken voor mijn dochtertje. Komt daar een patroontje van?

      Verwijderen
  8. Af en toe mag je jezelf verwennen,hé!Het moet niet altijd voor anderen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen