maandag 21 juli 2014

Babytopje met stolpplooi

Het babykleedje met stolpplooi van Mieke stond al lang op mijn verlanglijstje. Het patroon is maatje 80, dus moest ik wat geduld oefenen tot mijn dochtertje er in zou passen. Ze heeft nu maat 74 en ik dacht het kleedje eventueel wat in te korten, maar dat bleek niet nodig...


De fotohandleiding is prachtig en super duidelijk, maar toch maakte ik een grote fout. In mijn ogen is mijn meisje waarschijnlijk nog een ieniemienie babytje, want ik had pas door dat het kleedje toch wel erg kort was, toen het al bij af was.


Ik vergat domweg patroondeel 2 van het rokdeel aan deel 1 te plakken, bijgevolg werd het kleedje dus een topje. Oververmoeidheid, hé. Niet getreurd, geïnspireerd door dit prachtige zwierige topje, was ik wel tevreden met het resultaat.


Gecombineerd met een jeans gaat ze van dit zomerse topje nog lang plezier beleven, ook op frissere dagen.


De blinde rits die ik voorzien had was uiteraard te lang voor het topje, maar dit werd simpel opgelost met kamsnaps.


Bedankt Mieke voor het patroon! Er volgt zeker nog een tweede, langere versie!


Stof: Confetti van anne kurris bij Mon Depot

11 opmerkingen:

  1. prachtig! Heerlijke foto's ook, zo in die koffer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi topje! En super schattige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een plaatje, de top en het meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een topje voor zo'n kleine meid is eigenlijk veel hipper (en ook handiger!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Plezant! Eigenlijk vind ik dit minstens even mooi als een jurkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het topje ziet er super uit, staat je meisje perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, zo'n mooi exemplaar! Je brengt me zo op ideeën voor een topje voor mijn meiden... eens zien of ik dat patroon wat kan vergroten :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, een patroon van Mieke in maatjes 1 tot 10j met optie jurk of topje, dat wil ik wel graag :-)

      Verwijderen
  8. Wat een plaatje zo in de koffer, schattig zeg!
    Een topje in de grote maten, zou inderdaad erg leuk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen