vrijdag 20 juni 2014

Watervalhals

Maanden geleden nog in mijn pre-blogtijdperk kocht ik dit prachtige stofje bij Georgette. Ik maakte reeds een klein projectje voor de dochter, maar ondertussen bleef een grote lap liggen in de kast. In blogland passeerden mooie bloemenrokjes bij Jochapeau en Mieke, maar ik had mijn zinnen gezet op een zomers bloesje.

Het patroon moest een simplicity 2594 worden, zoals ik had gezien bij Mina Dotter. Weken en weken heb ik gewacht op mijn pakketje na bestelling bij naaipatronen.nl. Uiteindelijk viel het dan toch in de bus en kon ik eraan beginnen. Het patroon voorziet 6 verschillende modellen en keuze uit verschillende stofsoorten. Ik koos voor de watervalhals en mijn mooi organisch katoentje. Het is een simpel project, als je de schouderpas ineensteekt volgens Theo tenminste en de ingewikkelde instructies van het patroon negeert.


Al bij al ben ik matig tevreden met het resultaat. De watervalhals valt niet soepel genoeg en dat is denk ik te wijten aan mijn stofkeuze. Recent leerde ik bij Mina Dotter dat viscose the way to go is of tricot zonder waterval zoals zij de simplicity twee maal maakte.


Een luchtig, zacht zomerbloesje is het wel geworden en met de strakke rok eronder heb ik een poging gedaan het toch draagbaar te maken of niet? Oordeelt u zelf maar en als u nog tips heeft om de waterval alsnog mooier te doen vallen, laat dan zeker een opmerking achter.


9 opmerkingen:

  1. Zeker en vast draagbaar zo! Wat een smalle poep zeg! :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Foto's zijn genomen uit ne goeie hoek ;-)

      Verwijderen
  2. Een zeer mooi zomerbloesje als je het mij vraagt. Zeker en vast draagbaar. De watervalhals stoort mij helemaal niet en het stofje is gewoon prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gij knappe madam! natuurlijk draagbaar! Stofje is zalig, maar idd, wrs zou het soepeler vallen met viscose of dergelijke dat wel. Ach, voor 't zicht stoort het niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het heel geslaagd hoor! Misschien wordt het stofje nog soepeler na wassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooo ! Als bloesje vind ik het ook supermooi !!! (maar snap wel dat viscose of een dunne tricot misschien net iets meer het watervalhals effect zouden benadrukken) Maar niet getreurd, zoals we het hier op de foto's zien is het meer dan geslaagd !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er mooi uit hoor. Ik kreeg de tip om bij een watervalhals, het patroon dwars op de stof te leggen, zodat het beter valt.

    Www.jurkenenshirtjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip, zal ik onthouden voor versie 2.

      Verwijderen
  7. Love the top on you! I am preparing to sew it as well. Just curious, did you size down?

    BeantwoordenVerwijderen