zaterdag 28 juni 2014

Pretty Pastels


Mijn eerste versie van de simplicity 2594 met de watervalhals vond ik niet 100% geslaagd. Ik zag een prachtige tricot in wondermooie pastel kleurtjes en dacht meteen, dit wordt "the new and improved" versie 2. De tricot bleek echter aan de stevige kant, van het soort perfect geschikt voor een meisjes Olé. Ik ben duidelijk helemaal in de ban van de zonen 09 wedstrijd gekte!





De watervalhals ging weer niet soepel genoeg vallen in deze nogal dikke tricot, dus ik koos voor de optie met V-hals. 



De mooie plooitjes thv de schouders en rimpeltjes thv de rug komen ook veel beter uit dan in de vorige versie. Het ineenzetten van de schouderpas ging de tweede keer heel vlotjes. Yes I can!


Deze keer ben ik erg tevreden met mijn outfit in pretty pastels! Juni wordt hier langzaam ook "selfish sewing month" net als bij Mieke, want het volgende project net op de valreep is de sunny pants. 




tricot: bloesems en vogels bij de stoffenkamer
patroon: simplicity 2594 versie E

24 opmerkingen:

  1. Knap hoor! Bij mij eigenlijk hetzelfde verhaal. Eerste versie met waterhalseffect vind ik niet geslaagd, de tweede wordt er ook eentje met V-hals. Mooie tricot gebruikte je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief stofje. Beetje Japans doet het me aan. Ik hoor er bijna een nachtegaaltje bij ;-) Staat je mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Ik ben normaal zo geene fan van dit soort stofjes, maar amai; knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik was echt geen fan van dit stofje maar nu ik jouw topje zie moet ik mijn mening veranderen... Het staat jou echt super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het stofje is inderdaad heel mooi, en zeker voor dit shirtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie top, hij staat echt perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk! Direct gepind! Ga ik ook eens voor mezelf tekenen! Dank voor de inspiratie...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooooooo ! Wat is dit mooi ! .... zucht ....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Reacties
    1. Ik heb het patroon gekocht bij naaipatronen.nl, wel lange verzendtijd

      Verwijderen
  10. Gewoonweg prachtig! Hoeveel stof heb je nodig?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik bestelde een meter en heb nog een heel stuk over, omdat deze stof 1m60 breed is.

      Verwijderen
  11. Er moet iets mis zijn met bloglovin, want hoe kan ik deze post nu gemist hebben?! Je staat er suuuuper mee! Laten we juni voortaan gewoon uitroepen tot selfish sewing month!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heel mooi! Leuk patroon ook, bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi en ook met het stofje! Heb het patroon hier ook nog liggen, maar nu ik jou versie zie wil ik hier toch snel mee bezig gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wauw! nu wil ik ook dat stofje! ik ga dat direct bestellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik had het stofje ook al gezien, ik vond het prachtig!
    Maar ik kon er niet direct iets in zien .... deze is zooo mooi en zeker met de broek erbij!

    Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen