zaterdag 14 juni 2014

Lucy dress van Compagnie M

Donderdagavond volgde ik de workshop Lucy dress bij Compagnie M thuis. Het werd een gezellig avondje me-time en het jurkje geraakte af op amper 3 uurtjes tijd!


Ik had me voornamelijk ingeschreven om te leren smocken. Daar had ik al verschillende horror verhalen over gehoord. De eerste keer smocken best onder de begeleiding van een expert proberen dacht ik en dat was nodig. 


Mijn Pfaff machine was er direct mee weg, maar de smock rekte toch niet hard genoeg. Marte leerde ons enkele zeer nuttige trucjes zoals de draadspanning verlagen voor meer rek, stomen met het strijkijzer doet de smock nog gigantisch krimpen en vooral gebruik elastische draad van goede kwaliteit. 


 Uiteindelijk is de Lucy dress een super simpel en snel projectje en daar hou ik van. En mijn dochter ook, want de Lucy dress past perfect en ziet er geweldig schattig uit! De stof met de prachtige naam "Bye bye birdie blush" is heel fijn en zacht voor haar babyvelleke.


Hier nog een fotootje met assorti ballerina's, mijn 6-maandertje wordt een echte little lady :-)


Patroon: Lucy dress van Compagnie M
Stof: Atelier Brunette van bij Liesellove
Knoopjes: Veritas
Foto's: getrokken door mezelf in fotostudio van CVO

16 opmerkingen:

  1. Schattige dochter in een schattig kleedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap! helaas staat mijn dochter totaal niet met gesmockte jurkjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer zo een mooike!! Die dochter van jou staat ook met alles he!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ja, op deze leeftijd staat alles super schattig.

      Verwijderen
  4. Geweldig! Ik hou van dat stofje, en van de blik van jou kleine meid. Perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Mieke! Dat prachtige stofje zag ik voor het eerst bij jouw Lotta dress en ik was meteen verkocht!

      Verwijderen
  5. Oh! Ik had nog niet doorgeklikt in je mailtje omdat ik die op mijn gsm las, maar dit is super super cute! M

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo mooi, zalige foto's. Wat een schatje zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super mooi en ultraschattig! Ben hier terechtgekomen via facebook en nu ik zie wat een mooie dingen jij maakt (die June dress!) voeg ik je zeker toe in bloglovin! Had die workshop ook graag gevolgd, maar de data lukten helaas niet voor mij. Jammer...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke blog heb je, ik volg! Kan ik gelijk inspiratie op doen, onze dochters schelen niet zo veel als ik dit zo zie... En dit stofje heb ik nog liggen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zo snoeeeezziigggg ! lijkt idd een leuke workshop

    BeantwoordenVerwijderen