donderdag 5 juni 2014

June dress

De June dress uit La maison Victor vond ik onmiddellijk geweldig. De fifties allure en de ruguitsnijding zijn helemaal mijn ding. De eerste versie die ik zag, was deze van KaatjeNaaisels, echt een plaatje!  De dagen nadien verschenen er nog meer prachtige Junes, waaronder hier en hier. Ik bestelde meteen online de La maison Victor en kon al niet wachten tot we terug waren van vakantie om aan dit kleedje te beginnen!


Het stofje whimsicöl tide van art gallery is een paneelstof, waar ik instant verliefd op geworden was. Initieel  bestelde ik maar een metertje bij Bambiblauw, maar voor een dit kleedje had ik toch een extra meter nodig, gelukkig was het nog in stock.


Het naaien verliep in het begin heel vlotjes tot ik aan de afwerking kwam van de armuitsnijdingen met beleg. Wat een gepruts en gesukkel, maar uiteindelijk wel gelukt met een beetje hulp van de sew-be-mommies. Ook heb ik een nieuwe steek ontdekt op mijn machine: de blinde zoomsteek. Ik vroeg mij al af wanneer er nog eens één van die 50 tal steken op mijn machine zijn nut ging bewijzen. Wie gebruikt er toch zoveel steken?


Qua maat zit het kleedje perfect, maar ik heb het dan ook ietsiepiesie aangepast. De naadwaarde van het bovenstukje werd persvoetbreedte en de rok werd met 4 cm verlengd. Ik ben echt tevreden met het resultaat, misschien wel mijn mooiste naaisel tot nu toe.


Nog een laatste "shake that hair" foto om het af te leren :-)
Bedankt trouwens om mij te volgen! Ik heb de kaap van 50 volgers op Bloglovin bereikt, dat had ik nooit gedacht 3 maanden geleden toen ik begon.

19 opmerkingen:

  1. supermooi en proficiat met je 50 volgers!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wondermoooiiiii!!!!
    echt ik zou hem zo kopen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Werkelijk prachtig, fantastisch mooie jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw, wat een prachtjurk. Ik heb dat stofje hier ook liggen. Was er meteen verliefd op! Durf er mijn schaar niet echt in zetten. Maar als ik dit zie, dan moet ik misschien wel eens overwegen om je schaamteloos te imiteren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen! Stofje is te mooi om in de kast te laten liggen.

      Verwijderen
    2. Het is er eindelijk van gekomen. Mijn june-dress is af, naar jouw voorbeeld uiteraard. Ik heb je dan ook met veel plezier vernoemd in mijn blogbericht :-)

      Verwijderen
  5. Oh, echt supermooi! En ik ben blij dat ik niet alleen heb zitten prutsen met de armsgaten...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh! Dit is de mooiste versie die ik al zag verschijnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is echt een hele mooie June, in een prachtig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier hetzelfde probleem met de armen ... Kan ik de uitgebreidere uitleg ergens terug vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de Facebook groep de sew-be-mommies heel wat reacties gekregen, maar het blijft moeilijk uit te leggen. Armsgaten binnenste buiten keren langs voor en achter en zo rondom beleg vaststikken in 2 stappen. Klinkt niet erg duidelijk, maar plots zal het moment komen waarop je denkt " ah ja zo moet het dus!"

      Verwijderen
  9. Zalig stofje ! Ik maakte er ook al enkele dingen mee ... ;)

    Komt helemaal tot zijn recht in deze June dress ... ik kijk uit naar dat boekje LMV :) heb het gisteren nog extra besteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze blijf ik toch ook nog steeds ge-wel-dig vinden!

    BeantwoordenVerwijderen