donderdag 15 mei 2014

We gaan op reis en nemen mee...

De laatste tijd verschenen er een aantal pracht exemplaren... De absolute perfectie zag ik hier bij Jo chapeau en het stofje bij Mieke vond ik echt subliem gekozen. Ik heb het dus over een mannenhemd! Zou ik me daaraan durven wagen? Ik maakte al enkele gingerbreads voor mijn zoontje, maar een mannenhemd is toch van een ander kaliber.


In april zat er een mannenbijlage bij de knipmode en ik besloot ervoor te gaan. De knipmode instructies zijn voor mij echt veel te beknopt. Om het hemd in elkaar te steken zonder sukkelen, heb ik meteen het Theo patroon aangeschaft en deze instructies stap voor stap zonder problemen gevolgd. Ongetwijfeld zullen er nu nog vele Theo's voor het zoontje volgen.


Ik koos voor de gulden middenweg qua moeilijkheidsgraad: een zomerhemd zonder manchetten en mouwsplit, maar wel een kraag met losse staander en een mooie plooi in het rugpand.



De stoffenkeuze was niet eenvoudig, ik wou namelijk graag dat manlief er toch mee over straat zou durven, maar het mocht zeker geen saai ruitje of streepje worden. In de supermooie Petit Pan winkel in Antwerpen kon ik me niet meer inhouden, hier moest de stof gekocht worden.


En dan nu de foto's op model! Het model is al bij al blij met het resultaat, hij durft er misschien niet mee naar het werk, maar het hemd mag wel mee op vakantie. Het zit al in de koffer, want morgen vertrekken we!


11 opmerkingen:

  1. Heel mooi! En de kleur staat uw man goed! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig!! Lekker zomers, en precies ook een schoon model. Straks hangen we eraan, aan her vele strijkwerk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Inderdaad al dat strijken, geen pretje, maar eigen maaksels strijk ik toch iets liever!

      Verwijderen
  3. Wauw ! Geniet van je vakantie ! (en ik duim stiekem op heel veel complimenten voor zijn hemd ... en je zult zien dat hij het vaker zal dragen ! Het eerste iets meer gewaagde hemd dat mijn man aandeed op werk werd hartelijk onthaald en sindsdien draagt hij ze werk, week, weekend, vakantie, feest, enz ...) Laatst zie ik hem zelfs : jij hebt ook nog andere gekochte hemden ook in je kast hangen he ! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik zal de complimentjes doorgeven! Ja, ik hoop ook dat hij nadien in België zijn vakantiehemd nog veel uit de kast zal halen :-)

      Verwijderen
  4. <3 Petit pan stofjes en ook hemdjes in Petit pan stofjes.
    Zalig zomers kleurtje. Hopelijk krijgt hij massa's complimentjes.

    BeantwoordenVerwijderen