woensdag 7 mei 2014

Ruffles all the way

Vandaag is mijn kleine meid 5 maanden oud geworden en dat vieren we met een nieuw kleedje en bijpassend pamperbroekje met ruffles! Ook de kussens achter haar rug in de mand zijn zelfgemaakt uit de zachte flanellekes van Cloud 9.


Het patroon voor het kleedje komt uit de knippie van april 2014, maar werd volledig aangepast en geïnspireerd op het jurkje van IeneMiene. De knoopjes zaten in het patroon op de rugzijde en enkel in het bovenstukje. Ik koos voor kamsnaps vooraan en doorlopend in het rokdeel voor handig aan en uitkleden van mijn spartelende meid.  


De stof heeft u alvast herkent, het luchtige zomerkatoentje puzzled milly van soft cactus. De hals- en mouwboorden werden afgewerkt met elastische bias, de enige van kleur passende biais die ik in huis had. Elastische biais en katoen gaan niet goed samen heb ik ontdekt, dus de afwerking is niet 100% wat het moet zijn.

Van de afwerking ligt mijn meisje echter niet wakker, die trappelt vrolijk in het rond in haar zwierige fronsjurkje!


 Het pamperbroekje werd gepimpt met schattige ruffles op het achterpand. Aangezien het rokje bij kleine meisjes nogal eens omhoog durft te kruipen, zeker bij wilde vliegspelletjes met de papa, moest ik ervoor zorgen dat het broekje gezien mag worden. Ik kan niet wachten tot mijn kleintje haar pamperpoepje de lucht in steekt en hier begint rond te kruipen in haar ruffled broekje :-)





6 opmerkingen: