woensdag 21 mei 2014

Improvisational Pleating: The CONTEST!

Een tijdje geleden las ik de Improvional pleating tutorial van Straight grain en deze technieken spraken me meteen aan. Ik hou niet zo van perfect uitgemeten plooien, veel te veel rekenen. Kris kras  door elkaar is veel leuker om te maken en ziet er ook nog eens leuk uit! Ondertussen kwamen er andere projectjes tussen, tot ik las over THE CONTEST. Nu moet ik er werk van maken!


Ik wou de plooien graag toepassen op één van de patroontjes van straight grain, maar mijn dochtertje is nog te klein, behalve voor de Lua slaapzak. Het korte bovenlijfje van de Lua leent zich perfect voor de "faux-seams" techniek. Ik koos voor een fel groen stofje om de plooitjes meer tot hun recht te laten komen in contrast met de rest van de slaapzak.


Nadat het experiment met plooitjes goed gelukt was, wist ik van geen ophouden... Enkele leuke ideetjes van de Lua testers wou ik eveneens in deze Lua verwerken. Zoals de paspel helemaal rondom dat ik hier  bij deze toffe madam zag. Ook één van mijn favorieten was de Lua met de hemelse wolkjes en de dubbele paspel in de gebogen lijn. 


De blinde rits is echt blind geworden en nog eens extra verstopt achter de dikke zelfhemaakte paspel. Menige papa's zullen in het holst van de nacht hun dochter niet kunnen bevrijden uit deze slaapzak. Gelukkig gebruikte in wel mega grote knopen, waar de papa's dan weer niet naast kunnen kijken :-)


Mijn dochtertje is vooral content met de heerlijke zachte fleece voering voor koude Belgische zomernachten. Ze was zo tevreden dat ze in no time in slaap viel en droomde van vele stemmen voor haar lievelings Lua! Stemmen kan je hier!





5 opmerkingen:

  1. mooie versie! veel succes met de wedstrijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schoon zeg, en uw groene toegevoegde paspel ... superleuk gedaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schoon, die felle kleurtjes, de plooien, de paspel. Af!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoooo mooi! Niet alleen de plooitjes, maar ook de paspel! Dat idee ga ik eens van je stelen denk ik ;-)
    Bedankt om mee te doen met de wedstrijd!

    BeantwoordenVerwijderen