zondag 4 mei 2014

Dorothy Day Tripper meets Soft Cactus


An van Jace did it ! gaf een workshop Dorothy day tripper in pand 42. Daar moest ik bij zijn! Mijn ervaring met tassen maken beperkt zich tot het Biefrul koffertje en dat het smaakte naar meer. 



De Dororthy Day tripper is een patroontje dat je moet gemaakt hebben en ik ben blij dat ik het de eerste keer heb gedaan onder de deskundige begeleiding van An. Bij de inschrijving kregen we meteen een mailtje met ons "huiswerk", namelijk het knippen en strijken van de versteviging. Mijn minst favoriete deel van het naaiproces, dus ik was blij dat ik dat thuis op mijn gemak kon doen. 




Ik koos voor de mooie Soft Cactus stofjes zowel voor de buiten- als de binnenkant. Meteen bij de lancering bestelde ik de stofjes, na al die prachtige creaties prelancering was ik zooooo benieuwd. En de stofjes zijn inderdaad super soft en aangenaam om mee te werken. Even vreesde ik dat ze te dun waren voor een tas, maar na 3 lagen versteviging komt dat helemaal goed.



Bij het begin van de workshop konden we onmiddellijk beginnen met de tas ineen te steken en zagen we al vlug resultaat. Ik koos voor de full option tas met 2 zakken aan de buitenzijde, 3 extra zakjes aan de binnenzijde en nog ringen om eventueel en lange draagriem aan te bevestigen. An zorgde voor leuke extra's zoals een koffer vol kamsnaps en een toffe rits sleutelhanger om het geheel helemaal af te maken! Het was een gezellig dagje ongestoord naaien, echt vakantie voor mij!

7 opmerkingen:

  1. Dat zal een heel fijne dag geweest zijn, en wat een resultaat! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, zo een leuk verslagje! Het resultaat is toppie! Mooie stoffencombinatie!!
    Gr
    an

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi!!! Ik was gisteren ook in Pand 42, wat een fijne plek he...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt allemaal voor de leuke reacties :-)

    BeantwoordenVerwijderen